22 juli 2008

Lite alter inspiration från Anna...

Jag har gjort ett annorlunda album, en Memory Box från 3 bugs in a rug. Det är en förpackning med grundmaterial för att göra ett skojigt boxalbum. Superbra present att ge bort till någon som t ex fyller år, ska gifta sig, dop m.m.

Pappren kommer från Kaiser Scrapbook och jag är helt såld på dessa mönstrade papper. De är mönstrade på båda sidor, vilket ibland skapar en viss frustration då man vill ha båda. Men till detta projekt har jag kunnat använda båda sidor på alla papper. De papper som jag har använt här heter "Dude Collection" - "Star quality" & "playful" + en till som jag måste kolla upp
Temat på detta album är "100% kille" och jag har utgått från Handstämplats egen kollektion stämplar. Sen så saknade jag två stycken så dessa har jag ritat själv för hand, med de andra som mall.

Bokstaven och stjärnorna på locket är av grungeboard som jag bara målat med akrylfärg. Blomman är från You Do och är i papper. På denna har jag fäst en knapp och en synål med en fågel på toppen.

När du tar av locket på denna ask så viks hela albumet ut, så här. Jag har lagt till extra sidor i mitt album, gjorda av enfärgad CS.


Om du fäller ut boken så blir mitten uppslaget så här. "100% kille" som jag har ritat själv, döskalle i grungeboard, knappar och de runda är urklippta ur mönster pappret och återkommer på många ställen i albumet. Bokstäverna är utstansade i svart CS, BK - Stone Soup och lackade med 3D-lack.

Höger uppslag: Stämpel "100% stjärna" från Handstämplat och båt från Whipper Snapper. Alla stämplar är färglagda med Distresser.


Vänster uppslag: Stämpel "100% kärlek" samt grungeboard hjärta målat med akrylfärg.

Övre uppslag: Stämpel "100% prins" samt egenritad ruta med text i.


Undre uppslag: Stämpel "100% kärlek" och egenritad "100% underbar"


Jag har använt 3D-lack och 3D-kuddar för att inte det ska bli så platt. Här kommer det några detaljbilder som en avslutning!


Vill du se denna irl så hittar du naturligtvis den i butiken på Karlagatan i Borås.
Välkomna hit!

Inga kommentarer: