15 juli 2008

Lite semester inspiration från SasSa...

En blomma som aldrig vissnar...
...är inte så svår att göra. Har sett både en och fyra olika variationer på nätet, här kommer min version. En kruka, två grillpinnar, lite färg, ett mönsterpapper och så lite dekorationer så har man en underbar blomma som aldrig vissnar och så är den är allergi vänlig med.

Målade först krukan. När alla lager torkat började jag klä den med ett av de fina Kaiser craft papprena som Kajsa fått in. Sublime - Vouge heter det härliga limefärgade papper med matchande fram- och baksida. Använt båda sidorna av pappret på krukan. Tagsen på krukan är handgjorda och också dem av det pappret.
Sen på med mer dekorationer, såsom spets, thickers, öljetter, floss, kokos ull (det vita i krukan är från blomsterhandeln), Qk rev. fjäril med bling stenar mm.

Själva blommorna (de fina Prima Marketing Carribean Collection Montserrat), monterade jag på två målade målade grillpinnar med urklippta stjärnor som baksida. Satte en brads i mitten av stjärnorna för att de säkert skulle sitta kvar och en knapp med band fram för att dölja hålet i mitten. (bilderna blir lite större om man klickar på dem)



Med lite cellofan runt blir det lite extra festligt...
Står nu i Handstämplats butik i Borås för den som vill se den irl.


Sen gjorde jag ett lite enklare kort av Squadron - Sergeant och Squadron - Major.
Dekorerat med en embossad Adore stämpeln från Heidi Swapp, öljetter, brunt prickigt organzaband, chipboardstjärnor från Scrapworks, grungeboard och ritade stygn. En del av sakerna jag använt finns bara i butiken så gör gärna ett besök på Karlagatan 7 i Borås.
Butiken öppnar nästa vecka igen....
Vecka 30
tisdag: kl. 10-15
torsdag: kl. 10-15


Tokgillar att baksidorna av Kaiser papprena är så bra matchade i färgerna med framsidan.
Sen är det så fina mönster på dem också.

Ha en härlig vecka på Gotland Kajsa och så önskar jag ALLA en fortsatt mysig sommar!
Kram SasSa

Inga kommentarer: