09 mars 2009

Lite "October afternoon" inspiration från SasSa

Fick October afternoon papper och diecuts i mitt DT paket denna månaden. Oh my va de var skoj att jobba med!! Kunde knappt sluta. Jag gillar verkligen October afternoons mönster och härliga färger. Alla serierna har sin charm.
Kika i butiken på October Afternoon produkter, allt nytt från Prima m m. i Handstämplats e-butik.

Diecuts och papper är ur serien Weathervane. Lite höst kanske men jag tycker de funkar lika bra till årstiden som är nu.
Första kortet med en katt från diecuts arket Weathervane ihop med papperna New Pencils och Cosy Home. Blommorna är klippta ur New Pencils framsida och journaling tagen är från journalingarket.
Satte rörliga ögon på för att göra katten lite roligare.
Tog en bild på vad jag gjort på insidan men fotona blev helt suddiga så jag får berätta istället.
Tog det som blev över av journaling arket när man tagit ur alla tags och hade det som en "ram" runt en bit vitt papper. Kortetbasen är svart så den vita rutan gör det lättare att skriva.
Storleken på kortet är 10 x 15 cm.


Diecutsen är jättelätta att använda. De är färdig skurna och är lätta att få ut. Sen är de också dubbelsidiga så de kan funka på båda håll.
Mer diecuts och så nya rosor samt Say it in pearls som nu finns i butiken. Ljuvliga rosor att använda. Både bara själva blomman (ev locka stjälken i skruvar) och som hel blomma se längre ner i detta inlägg.
Här syns framsidan av New Pencil pappret, en tag från Gazebo serien, diecuten från weathervane arket.
Kortet är 15 x 15 cm.
Visst är rosorna snygga!! Nya sen förra veckan.
"En liten vårhälsning nu när snön smälter och blommorna börjar titta fram" står det på detta kort. Använde molnen från diecut arket och gjorde till snödrivor. Man behöver ju inte använda saker till det de eg är...:)

Ett till moln från diecut arket där träden också kommer ifrån. Eftersom det redan är en stam på träden behöver man eg inte, som jag, klistra på en extra stam men jag tyckte det blev snyggt.
Det andra molnet är klippt ur Picking Pumpkins. De båda molnen använde jag baksidan på för att göra himlen. Maskat med molnen och skuggat med distress färg.
Texten är handskriven.


Insidan av kortet ovan. Där syns platsen ena molnet på första sidan först satt..
Ett rutigt hus är inte ofta man ser men vad glad man skulle bli bara av att se ett.


Ett inspirationskort till tävlingen som jag hoppas ni inte glömmer.
Rött och grönt och en ganska stor stjärna.
Stämplarna är clearstamps och också de från October afternoon men ur Night light Jack serien. Så härliga monster. Liknar de i Monsters Ink. Min son är helt såld på dem.
Papper från Night light Jack serien OA.
De hela rosorna jag pratade tidigare om..
Blir en liten bukett.
Text och stjärna privat. Annars kommer allt ifrån Handstämplat.



Stämplarna är färglagda med distressrefiller. O du vet väl att Handstämplat håller kurser om det..?


Rosor igen...


Allt material från Handstämplat.

Det var allt för idag men senare i veckan kommer jag tillbaka med en
liten titt på Tim Holtz masks.
Glöm nu inte tävlingen eller Dt sökningen!!!

Kram SasSa

Inga kommentarer: