23 juni 2008

" DT inspiration" från Anna

Här kommer bilder på mitt första DT uppdrag och jag har altrat en skokartong för att samla minnen i. Du har väl inte missat de underbara pappren från KAISERscrapbook!?!?! De som jag har använt här heter Squadron - Major och Sergeant och allt material som jag har använt mej av finns naturligtvis i butiken.

Locket - Tagmaker + 100% prins stämpel från Handstämplat. Jag har lagt 3-D lack först en gång på kronan och sen en gång över hela för att få en häftig effekt.
Stort M gjort i Word och utskuret i vanlig CS.
Sidorna är stöpplade med akrylfärg.
Blommorna är Bazzill flowers 1” Vanilla och blad - QK leafe vine.
Vit penna för att måla på blad.
Nyckeln är i Grungeboard och är målad med akrylfärg och chalkad med cateye dyna.
Ljusblå floss sitter i nyckeln.
På lockets kanter har jag satt grungeboard som jag har klippt ut och målat med akrylfärg.
Döskallen är också i Grungeboard och målad med vit akrylfärg.
Glittriga stjärnor i chipboard.
Cirklarna har jag stansat ut med en cirkelpunch i olika storlekar, chalkat och ritat sömmar på med en svart penna.Sidan med lås - Låset är gjort i grungeboard och målat med akrylfärg. För att få ett lite äldre utseende så har jag chalkat kanterna.
Bil och släp är en stämpel från Handstämplats egen kollektion. För att få släpet tog jag en bil och klippte av taket på. Bilen och släpet är målade med distressfärg och lackade med 3-D lack.
En rund Jumbo bookplate med text stämplad mha magnetstämplar och typsnittet heter Providence.
Glittriga stjärnor i chipboard.
Myror frå QK.
För att dölja de fula kanterna satte jag en remsa med papper och satte fast 3 stycken fyrkantiga brads för att det ska se ut som om den är fastnitad i lådan. Pappren är även dessa chalkade för att ge ett lite mer äldre utseende.

Sidan med text - Bokstäverna har jag gjort med min Silhouette och dessa är i marin CS. Jag har ritat ”skuggor” på med en vit penna.
Myrorna är från QK och även på denna sida har jag satt blommor och blad.
Bilen här igen, också den lackad med 3-D lack.

Kortsidor - Prins från Magnolia målad med distressfärg och jag har lagt 3-D lack på fickor, krona och skor för att få lite effekt.
Blommorna är Bazzill flowers 1” Vanilla och blad - QK leafe vine
Hjärtana har jag klippt ut på frihand och även chalkat kanterna på för att få lite mer effekt.
100% prins stämpel från Handstämplat målad med distressfärger och kronan är lackad med 3-D lack.
Asken finns i butiken om du vill se & känna på den på riktigt!

Inga kommentarer: