08 november 2008

Lite julinspiration från SasSa...

Med underbara papper från KaiserCraft har jag skapat lite julkort. Här ett shakerkort med Winter wonderland-Let it snow och Winter wonderland- White Christmas. Softad mintgrön mot det starkt röda och vita så snyggt.
Det som skakar i detta kortet är små mini glaspärlor, halvpärlor och snöflinge paljetter.
För att stämpeln skulle komma fram mer målade jag med lite skimmrande akrylfärg först och lät torka. Över det stämplade jag sen med Reprint stämpeln God Jul. Allt finns hos Handstämplat.

Nästa kort ett alterskåpskort Granen är embossad med en av de nya Cuttlebug foldrarna. Blingat med glitterlim och blingstenar.
Stämpeln Fallande snöflinga(Reprint) och papper KaiserCraft Deck the halls- Ivy finns hos Handstämplat.
Öppet altarskåp med stämplar från Reprint. Stämplarna Liten snöstjärna och Gran med text finns snart i nya e-butiken.
Baksidan med God jul stämpeln igen. Klart som korvspa glömde jag att signera kortet innan jag fotade jaja....:)

Sen ett kort utan mönsterpapper. Först stämplat och embossat med clear embossingspulver. Sen färglagt bakgrund med distresser och vatten. Stämplar Liten snöstjärna och Nu tändas... från e-butiken.
Sen ett kort jag tycker blev såå coolt. På pappret Winter wonderland- White Christmas var det två st julgranskulor. Jag klippte ur den ena och gjorde kortet som en kula. Massor av glitter i form av stickles Crystal.
Inuti -använt baksidan av pappret Deck the Halls -Ivy i skön julgrön färg, klippt med en mönstersax -scallop och filat kanterna. Samt stämplarna God jul och gran med text.
Baksidan- en hemmagjord tag med blad urklippta ur samma papper som jag använde på bilden ovan.

Fick också några trätags att göra något skojigt med. Varför inte en julklapp till den glömske, en riktigt stor nyckel ring..? Svårt att förlägga dem nu skulle jag tro..
Dekorerat med papper KaiserCraft Vagabond- Gypsy och Vagabond- Nomad, alfabetet Metro QK samt smånycklar från 7gypsies. Allt material från Handstämplat.
Baksidan- med samma papper som ovan fast baksidan av papprena.
De kan också bli snygga julklappsetiketter, finare skylt till badskummet åt farmor, fästa på en vinflaska osv...
Ta en kik in i den nya e-butiken vet ja

Ha nu en fortsatt mysig helg!
GLÖM inte träffen nästa helg den 15 nov i Grovared! Vore jättetrevligt att träffas;)!
Pyssla lugnt!
Kram SasSa

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fantastiskt underbart vackra julkort!