04 november 2008

Med önskan om en God Jul

Ja, nu tänker säkert du att vi blivit knasiga! MEN det ÄR snart jul, 51 dagar kvar idag, för att vara exakt!!

Du har väl sett de läckra bokstäverna i trä som finns i butiken!?!?!? De går ju att använda till nästan allt :O) Nja, jag bara skojar! Jag fick i alla fall en bunt av Kajsa som jag skulle göra något roligt av och här kommer de:
Först så målade jag kanterna med röd akrylfärg och chalkade de med "Chestnut Roan". Sen så la jag på lite vit färg för att få de lite mer juliga. För det är ju ett "Juligt" ord jag ska göra!Efter det så limmad jag på pappret som jag sendan klippte rent och sist tog en skalpell för at få bort alla rester. För att inte få så hårda kanter så tog jag en vanlig nagelfil och slipade rent alla kanter. Jag har här använt mej av tre olika mönstrade papper, alla dubbelsidiga, från KAISERscrapbook - DECK THE HALLS och WINTER WONDERLAND.
G + J - Silent Night, O + D + L-Mistletoe, U - Let it Snow. Tänk på att lägga upp alla bokstäver och papper innan du limmar, så att du får en blandad uppsättning bokstäver!!!
När alla bokstäver är klädda så är det ju dax att dekorera och jag har använt mej av ganska små och tunna dekorationer och band. Du hittar de i butiken! Eftersom bokstäverna är lite väl tunna och nog egentligen inte är menade att så av sig själva så kanske man borde ha limmat ihop två stycken. MEN jag valde att sätta upp dom på små "dubbelvikta lappar" som jag gjorde i CS. Dessa chalkade jag med Chestnut Roan för att få lite mjukare kanter.

Så här välkomnande har jag nu i hallen, visst blev det läckert?!?!?
För att visa att man kan ha dessa överallt så vill jag visa en liten glimt av de tre tavlor som jag håller på med. Det är canvasdukar som här är 40x40 cm, jag vet att det finns andra storlekar i butiken! Dessa bokstäver har jag helt enkelt bara målat med svart akrylfärg och limmat fast på duken. Det blir en jätteläcker efftekt och jag lovar att visa resultatet när de är klara!


Ha det så gott tills vi skrivs nästa gång!

KramKram DT Anna

Inga kommentarer: