08 december 2009

Pink Paislee´s Amber Road av SasSa

I mitt DT paket denna månaden låg de underbara
höstkollektionen Amber Road från Pink Paislee.
Jösses de är fina!
I paketet var också Alfabet stickers från Pink Paislee,
vitt satinband med hjärtan, underbara Petite Fleur Vine lily (Prima´s blomranka)
mm. Åh det finns självklart i shoppen.

Det blev en höstkollektion med lite variation....

Jag började med diecut pappret Fallfestival.
Ville inte klippa i det så jag funderade på
vad jag kunde göra som behöll det helt.
Det bidde ett kuvert.
Ett kuvert med kort och plats för höstminnen.
Också använt blomrankan från Prima.
Men inte hela. Den blev för lång när den var hel och jag hittade ett
bra ställe att dela den på.
Om man ska dela gör det med tång istället för sax eftersom det är ståltråd i.
Vitt band med hjärtan och Bazzills Swizz dot Sunset Rose
finns också i shoppen.

Stämpel i hörnet privat men är clearstamps som tillhör Amber Road kollektionen.

Kuvertet är ca 17 x 17 cm och 4 mm tjockt. Så det får plats lite i det.
Här är baksidan med stängningen som jag gjorde med
en liten bricka och en bit magnet.
Blommorna är från blandpåsar och
brandsen är Glazed från Basic Greys båda från Handstämplat.
Bladen är handritade och klippta ur Harvest Hayride pappret.

Öppnat kuvert med kort inuti.
Klädde delar av insidan med Harvest Hayride.


Här är kortet som hör till kuvertet.
Pappret Autumn blossom, Swizz dots Sunset Rose och Mauve
organzaband samt bling från Inkido.

Privat- fjärilarna från Inkido och
texten är från Tingturas kortord.

Grattis kort...
Bonfire, pärlor, blomranka och alphastickers.

Insidan...
Plats för presentkort.


Sist men inte minst passade de ju till att göra julkort också!
Apple cider, pärlor- Inkido, brads Basic grey, blomma ur små blandpåsar,
creme organzaband och handgjorda blad.

Stämpel Privat och är från Inkido.

Och med detta
vill jag önska alla en riktigt
GOD JUL och Gott nytt år!!!!


Skapa lugnt!
Kram SasSa

1 kommentar:

Cina99 sa...

God jul på dig själv :D