12 januari 2009

Ett receptalbum i 12"x6" format...

I min DT påse så fanns det en hel massa godbitar. Mitt uppdrag var att skapa något altrat med BIA (Bind It All) och jag fick välja format själv. Jag valde att göra ett format som jag tidigare inte jobbat med nämligen 6”x12” och jag blev glatt överraskad till att jobba i detta format.

Jag var tvungen att använda allt material som fanns i påsen och jag fick lägga till två saker själv, detta blev tre små turkosa blommor och vit floss. Sen så busade jag till det lite och la till ett utstansat träd från QK och ”tiny alphas” bokstäver, detta hittar du naturligtvis också i butiken. Pappren kommer ifrån s.e.i och serien heter ”Dill Blossom”, underbara papper som är mönstrade på båda sidor.

Jag har gjort en receptbok med fyra stycken flikar som jag bara satt i vita tomma papper i. Då kan man välja själv om man vill skriva in för hand eller om man vill klistra in något man skrivit ut.

Framsidan:
Till framsidan har jag valt ett träd från QK som dekoration och satt på små blinglöv i orange (finns i fler färger i butiken).

Bokstäverna har jag lackat med 3D-lack för att få lite mer effekt på framsidan.
1:a fliken - Mat:
Här har jag hängt en Ring Dangles i en av blommorna. Jag hade lite svårt att komma på vad jag skulle göra med dessa, men jag tyckte att det kunde vara fint att hänga en här. Sen så satte jag i en nål från Maya Road, genom flossen i mitten på knappen.
2:a flik - Baka:
Chipboard muffinsen har jag först målat med vit akrylfärg, sen så har jag lagt på Specialy Glace, pearl från MM och över allt så har jag lagt på 3D-lack. Effekten blev en glaserad muffins som man nästan vill äta upp.
Här ser du knapparna och nålen från Maya Road.
3:dje fliken - godis:
Här använde jag mej av en massa halvpärlor från Kaiser. De finns i en massa fina färger och de är ju så användbara, bara som dekoration eller som mitten på en blomma. Det är bara fantasin som begränsar…
4:dje fliken - övrigt:
Här gjorde jag hål i ett papper och trädde i ett organzaband genom, liksom stygn, och i slutet gjorde jag en ögla där jag hängde en lång Ring Dangles som jag i slutet fäste fast med en nål från Maya Road.

Pärmen sist:
Även sista sidan har fått en blomma som avslut på denna bok.

Materiallista:
s.e.i – Dill Blossom, saffron, nigella, fennel och roseship.
Brun och grön Cardstock
QK utstansat träd
QK blommor som flikar
Prima Build-A-Bauble löv i orange
s.e.i – Dill Blossom Stickers i turkos
MM tiny Alphas black on white
Gula knappar där jag knutit i vit floss
Nål från Maya Road
Ring Dangles från 7 gypsies
Prickigt organza band
Turkosa blommor
Stor chipboard muffins
Halvpärlor i turkos från Kaiser Scrapbooking, finns i mängder av färger.
BIA Spiral i vitt, finns att köpa styckvis i butiken.

Vill du se boken live så står den naturligtvis i butiken på Karlagatan, och jag tror att bilderna inte gör den riktigt rättvisa. Det är faktiskt ett av mina nyårslöften, att bli bättre på att fotografera.
Det var allt från mej denna gång, mer kommer i februari då det är min DT-månad i bloggen.
KramKram ♥ till er alla/DT Anna

Inga kommentarer: