18 januari 2009

Den kreativa processen i mitt scraprum.....


Välkommen in i mitt rum, mitt "space" - Jag trivs så bra och det scrappas en hel del här. Ni har precis klivit in genom dörren, på vänster sida har jag hyllor efter hela väggen, i hörnet bakom dörren står en garderob. Förvaring, jag älskar förvaring :)
Burkar, med foton sorterade efter barnen´s förnamns första bokstav. Det är de "äldre fotona" som hamnar där varefter jag tittar igenom dem, det tar lite tid men vad gör det. De blommiga burkarna innehåller mina semesterbilder från 2008 och alla mina naturbilder. En del påbörjade LO ligger på tork, ni ser också min LO hög som ännu ej hamnat i några album....
Album - min favorit finns i shopen, American Craft..... Ni ser dem med små bokstäver på och årsalbumen. Det går bra att scrappa i vilken ordning man vill, ringpärmen gör att det är lätt att sätta in LO. Får nog ta och köpa några till nu, nytt år och högen ser stor ut ...
Har några glasburkar från Ikea med knappar, band och spetsar på hyllan också



Här ser ni mitt hörnskrivbord, det är i ståhöjd då jag allra helst står upp och scrappar. Har en hög stol att använda om jag vill, har har jag allt som man använder ofta runt omkring mig, verktygsväskan, stansmaskiner, skisser och dekorationer. Längs ner i högra hörnet skymtar ni min trådbackställning som har det mesta.... fyra backar fyllda med burkar mm. Längs ner har jag en back till alla enfärgade spillbitar som jag stansar utav. Under den vänstra delen av arbetsbordet står min mappvagn, CS - är sorterade i färger och de mönstrade är sorterade efter märken, en mapp med de nyinköpta ej använda och några mappar både hela och spillbitar. Allt beronde på favoriter :)


Här står jag och jobbar, jag har verktygsväskan nära och precis ovanför står de fina glasburkarna med knappar sorterade efter färger...... Japp det roade jag mig med igår. Dubbelhäftande tejp, gluedots och annat ligger i korgarna, foton står för att inspirera, pennor i "angel"-burkarna.

Ja här startar allt mitt scrappande, iaf den praktiska biten. En del av processen startar när jag bloggar runt bland er alla för att se vad ni gjort sedan sist. Ibland så kommer det precis när jag är på väg att somna........ Det har jag löst med att alltid ha ett block bredvid sängen att notera i vad som ploppar upp. För visst är det så, en del är planerat i minsta detalj, annnat blir vart efter papper, foton och dekorationer plockas fram. Just nu är jag inne i en bling och blom period, det syns på mina LO. Knappar finns också ofta med, liksom allt med cirklar både i dekos och att använda utklippta cirklar av mönstrat papper. En annan svaghet jag är fjärilar, har börjat använda utstansat mer och mer så det blir nog det jag kommer att satsa på nu framöver.

Ja nu har ni besökt mig hemma i mitt eget scraprum, mitt space, där jag håller hus när jag inte sitter framför datorn och lämnar ett spår på era bloggar. Jag har förmånen att ha mycket egen tid då mina barn är stora nu, alla har inte det. men det viktiga är att vi skapar för att det är roligt, för att bevara vår historia för de som kommer och för att vi mår bra av det vi gör.

Att scrappa är balsam för själen oavsett hur mycket eller lite vi scrappar!!! Ha en skön vecka, glöm inte att skicka in ert bidrag till månadstävlingen i januari, senast 24/1 vill vi ha erat bidrag!

Många Kramar från Aase/ängel60 - DT medlem




Inga kommentarer: