08 januari 2009

Nya papper... Maja Design

Hoppas alla haft en trevlig tid för familj och vila.
Nu har vardagen sin jilla gång igen. Å nu ser man fram emot semester. Fast först måste vi väl ha lite vinter. Det har varit så vackert ute med rimfrosten i gräset och isbitna träd. Så när jag fick dessa papper av Kajsa att göra något av så tittade jag bara ut. Blev så inspirerad av papperna som är nya från Maja design. Ordentliga papper med underbara mönster och i vintriga färger.
Julen är ju över men våren är ju inte här på långa vägar så ett par vintriga grattis kort tyckte jag passade utmärkt.
Första med en liten special vikning. Blir nästan som ett litet mini album. Med plats för tags, foton, presentkort eller pengar, ja många möjligheter...
Vikningen har man möjlighet att lära sig hos Handstämplat torsdag 22 januari. Tänkte dra igång med lite kurser då. Mer info om vårens kurser kommer.

På framsidan av kortet har jag använt Maja Design Vintertid - Snöyra och Snögubbar. Halvpärlor från Kaiser Craft och svart prickigt organzaband. Bokstäverna är Felt thickers Playroom, som jag satt på mörkblått cs och klippt ut samt monterat någon av bokstäverna på 3D kuddar och genom bokstaven "i" har jag dessutom satt en nål från Maya Road.


Öppnat kort med papperna Snöflingor och Pulkabacken. Men jag gillade inte att på Pulkabacken var ränderna på tvären så jag skar ut så jag fick dem lodräta istället. Tagsen och kuvertet från Maja Designs Klippark. Vitt flockat band från We R Memory keepers, Ring Dangles från 7 gypsies, Felt thickers Playroom och Tiny Alphas Making Memory.

Färdiga tags o varför inte ge bort ett bokmärke med ett par av dem. Använder man en mönstersax när man klipper ut dem får man ett helt annat utseende på dem också. Cardstocken är också stämplad med en snöflinga från Reprint.

Närbild på kuvertet. Klipp ur och vik. Mycket lätt att få ett snyggt kuvert till ett present kort kanske...
Baksidan av kuvertet med en snöflinga jag klippt ur det flockade bandet från We R MK
Baksidan med en cirkel Snögubbar. Det som hänger över kanten är Ring dangeln som sitter i bokmärket.
Satte knytningen av bandet på andra sidan mot vad jag brukar. Man kan ju inte göra samma jämnt....:)
Sen det andra kortet kom till för att jag klippte bort den där biten på tvären. Detta är gjort av resten av det tvärrandiga Maja Design "Pulkabacken" pappret.
Man låser bakom den blåa ramen(som är från Klipparket) genom att föra en av flikarna av det randiga genom ett snitt i den andra fliken av pappret. Lång Ring Dangel 7 gypsies och halvpärlor från Kaiser pryder den ganska enkla framsidan.
Öppnat kort blir nästan som ett trekantigt kort med Snöyra pappret, vit Tiny Alphas MM, elipsformade bling från Prima och huvudet på en Maya Road nål. Ja, de är ganska lätt att knipsa av nålen med en tång o så har man en blingsten. Insidan också stämplat med snöflinga från Reprint.

Allt material finns i shoppen

Det var lite vintrig inspiration från mig;). I helgen ska jag sätta mig med mitt nyaste uppdrag. Färdiga spillbitspapper påsar Kajsa nu har i butiken. Perfekt för den som vill testa göra kort, för barnet som också vill "Scvappa" eller "Göjja kot"(som min son på 3 år säger) eller till lite småprojekt.
Ha nu ett härligt veckoslut och ta hand om er.
Kram SasSa
Åh, glöm inte Aases tävling:)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år och jag hoppas på ett riktigt händelserikt "scrappår" med mycket roliga tävlingar och träffar, kurser ja jösses vad mycket jag vill göra!
Kramar Lotta