03 januari 2009

Nytt år, Nya utmaningar och Ny tävling :)

Hej alla bloggläsare, det är ett nytt år 2009.....
Ett nytt år vi kan göra något spännande av, många dagar kvar av året.
På bloggar runt om på min bloggrunda visar man sina tio favorit LO från 2008, givetvis så gör även jag det. Men det gav mig en tankeställare, en funderare. Hur scrappar jag? Vilken scrapstil har jag.....? Tittade igenom mappen 2008 LO och årets uppdrag/tävlingar. Många LO har jag gjort, men vad använder jag på mina LO, ganska snabbt insåg jag vad jag använder :)
Papper, många papper gärna mönstrade, men håller mig oftast inom samma pappersmärke/serier, cirklar ofta och ibland en halv men gärna många, knappar och fjärliar, ibland några blommor och små tickets. *ler*. NU är det så att jag gillar mitt sätt att scrappa, men det blev så tydligt när man tittade på LO efter LO :) Jag är dålig på att skriva mycket personlig text, skriver gärna citat eller bara några ord..... Titel har jag allitd, ibland bara ngt ord och en underttext eller så en rejäl titel. Glömmer ibland att skriva ner var & vem som är med på LO, sådant man så lätt glömmer.....
För er som känner mig lite mindre än andra kan jag berätta att i början av min scrapbook karriär var jag motsträvig, till det mesta :) Stansmaskin, näe det går bra att klippa bokstäver,
blommor näe, det är inget för mig....... Kan nog fortsätta ett tag till. men det är så bra med denna hobby att man utvecklas och utvecklas inom sin stil eller tar ett helt annat spår. Vet ni att det allra bästa är att det finns inget rätt eller fel, man gör så som det passar en själv. Men det skadar inte att då och då anta någons utmaning eller delta i tävlingar. Jag tycker om träffar, känslan av att sitta många som gör "samma grej" , att man kan tipsa varandra och framförallt låna saker av varandra. Man utvecklas hela tiden och vågar gå utan för sin egen ram/ sin egen stil eller sätt att scrappa. Lite tankar att ta del av så här i början av året, ställ er själva frågorna jag gjorde till mig själv: Varför scrappar jag? Hur scrappar jag? Vad är mitt favoritmaterial?
NU är det dax för mig att starta det nya bloggåret på Handstämplat med en tävling :)
Måndastävling januari 2009.
Regler för tävlingen
  • Du får delta med ett kort eller en LO
  • Du ska skicka in ditt bidrag till handstamplat@bornet.net senast 24/1 kl 23.59 för att få delta i tävlingen.
  • Temat är valfritt, men det ska finnas med en av följande dekorationskategorier på ditt alster och minst tre mönstrade papper
  • Du ska i ditt mail ange vilken kategorinr du valt att använda dig av och vilka pappersmärke du använt.
  1. band/rubbons/träbokstav
  2. chipboard/utstansat/spets
  3. blommor/band/chipboard
  4. knappar/spets/träbokstav
  5. blommor/rubbons/träbokstav
  6. brads/knappar/blommor

Lycka till, vi ser fram emot en massa spännande alster. Vinnaren får ett presentkort värt 150:- att handla för i Web-butiken eller på Karlagatan i Borås.

God Fortsättning önskar jag alla bloggläsare och sätt i gång att skapa efter er stil :)

Kramar från Aase Dt-medlem

6 kommentarer:

Lotta sa...

Rolig tävling....ska försöka vara med på denna.....Men får man använda andra saker åxå, förutom dom tre grejorna?? Och chipboard...räknas grungeboard?

Anonym sa...

Kul att du vill vara med, det enda dekosarna ska vara den kategorin du väljer.... Grungeboard är väl ngn form av chipboadrs så OK
Kram Aase

Tessalonika sa...

Kul tävling....skall genast hugga in i utmaningen.....

Anonym sa...

Låter kul - denna ska jag försöka hänga med på :)

Lotta sa...

Hmmm...ja då kommer jag med mina frågor igen....Det där med att skriva en lista på vilka papper man använt....Om jag vill använda spillpapper och jag inte har en aning om vad det är för papper...Vad gör jag då??

Anonym sa...

Det är bara dekosraden du ska skriva ingenting annat.....
Kram Aase