10 mars 2008

Dt-alster från SasSa

Förra lördagen på återinvigningen av Handstämplats butik fick både jag och
Aase vårt första Dt-uppdrag. De underbara layouterna Aase gjort kan man se här.
Så söta papper och rub-ons från Heidi Grace som får en att
önska man hade ett helt fotbollslag med töser.
Detta var vad jag fick ihop.

Ett välkommen till världen kort
Mönstrade papper från Heidi Grace Designs- Oh so Loved serien
Underbara matchande rub-ons ur samma serie
Vitt mulberry papper
Stämpeln 100% prinsessa är ur Handstämplats egna kollektion,
Pebble bradsen från Making Memories
Allt från Handstämplats butik

hÄngel stämpeln är privat, men jag väntar ivrigt på Kajsas nya stämplar
Motivet är färglagt med distress
Ansikte- Tattered rose
Röda och rosa kläder/hjärtan- Aged mahogny
Gula byxor- Mustard seed
Hår- Walnut stain och Mustard seed

Glöm inte att jag håller en distresskurs den 20 mars!
För mer info om det läs inlägget nedan.

En liten detaljbild. Stämpelmotivet är monterat på 3-d kuddar och
Heidi Grace hjärtanen är glossade med 3-d gloss för att synas mer.
Baksidan gjorde jag snabbt
lite chalk
rub-ons(Heidi Grace- Oh so loved)
och min mindre vackra handstil.
En layout, men naket och internet
hör inte ihop så vill ni se den i helhet får ni komma till butiken;-).
Iaf använt:
Mönstrat papper Heidi grace Oh so loved
Rosa vellum i lagom storlek till fotospegel
Heidi Grace rub-ons
Remsor ur ett av Oh so loved papperna
Blomma från Prima
Pebble brads Making Memories
Alphastickers Remarks
Datumstämpel ur Handstämplats kollektion
Allt från butiken.
Ett dopkort utan motiv stämplar i altarskåps modell
Mönstrat papper Heidi Grace, det rosa med torrembossade blommor och blad.
Pebblebrads MM
Handstämplats datumstämpel
Ceris floss från Karen Foster
Prima hydrangea
bling-bling från K&Company.

Allt från butiken.

Ljuset har jag klippt för hand och chalkat samt
3-d glossat det vita för att likna stearin.

Åh så måste jag dela med mig av ett tips..
Hittade ingen pebble brads jag tyckte passade så jag pillade bort
mittendelen och klippte en bit ur ett av de mönstrade papprena,
limmade dit och glossade med 3-d gloss. Ser ut som orginal. Eller...?

Insidan- Sen hittade jag ingen bra dopdikt till en flicka
så jag modifierade en jag hade till pojkar.
Baksidan
Några spillbitar
Heidi Grace rub-ons
hjärta(privat) på 3-d kuddar.

Snart kommer Whipper snapper stämplarna...

Ha en underbar vecka!

Kram SasSa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns bara ett ord....wow!
Vad snyggt och prydligt mmm njutning
Kram kram Aase

Anonym sa...

Oj vad fint detta kot var...eller alla kort du gör för övrigt!!
mvh angelica