08 oktober 2008

Dt inspiration från SasSa...

Fick hem ett paket med massor av läckra papper från bla Kaiser Craft och American traditional designs. Detta är den första uppdateringen med vad jag gjort.
På det första kortet använde jag papper ur serien Bloom från Kaiser Craft. Bla Blossom och Bouquet, urfina papper i rosa, grönt och brunt. Dessutom använt blommor från Prima, knappar, cerise floss Karen Foster och alphastickers Hopscotch från Doodlebug, allt från Handstämplat.


Baksidan på tackkortet ovan, allt från Bloom papprena.


På andra kortet har jag också använt mig av papprena ur Bloom serien.
Sytt för hand runt kortet med floss och det ångrade jag nästan då det tog 4 timmar att sy.
Tittade på film under tiden så det var inte så farligt. (Till nästa gång...inte så små styngn!)
Tagen och journalingcirkeln i hörnet är båda från Handstämplats egna kollektion med stämplar.
Div blommor från Prima. Allt från Handstämplat.


Liten hälsning med glimten i ögat. Lite siffror ska på när jag vet vem jag ska skicka kortet till.

Baksidan av kortet..
Delar av blomman samt stämpeln 100% Ängel sitter på 3-d kuddar. Insåg nu att jag glömt skriva "handgjort av", men fotar inte om nu i mörkret.


Med papper från American traditional designs- Spooky dots(klippt ut ett par av dotsen) och Halloween stripes, gjorde jag detta kort.
Gjorde en specialvikning av mönsterpappret för att få en annorlunda effekt. Spökstämpeln från Whipper snapper stämplade jag på vellum och det blev jättehäfftigt. Matchande blommor i lila från Prima. Allt från Handstämplat.
Detta är också kortet jag gjorde för att inspirera till Oktober månadstävling, under det inlägget finns någon mer detaljbild.

Skylten och spindelnätet har jag gjort för hand. Använt en vit chalk slarvigt runt om kortet för att få det lite spöklikt.

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram SasSa

1 kommentar:

Kornum sa...

Super flotte kort allesammen og i såå skønne farver :)