01 oktober 2008

Ny månad och ny tävling...Redan oktober??

Suttit en stund och tittat på alla ljuvliga bidrag till september tävlingen. Tack för alla bidrag! Oj, oj, oj så mycket vackert! Det blir ingen lätt match att välja en vinnare.

Eftersom tiden går så fort är det ju redan dags för oktober månads tävling. Denna månad är det jag, SasSa som håller lite i trådarna och eftersom jag gör mest kort blir det en korttävling.

Regler för denna månad är:

Gör ett kort(valfri storlek och form) som du använder dig av 3-d kuddar på och/eller annan teknik som ger 3-d effekt. Gärna olika nivåer. Därefter är det fritt.

Bidraget ska vara skickat till Handstämplats mail handstamplat(at)bornet.net
senast 31 oktober kl. 23.59, sååå ni har god tid på er;).

Det är ok att sända två foton på bidraget ett för att visa helhet och ett för att visa 3d effekten. Förminska gärna foton till 500 x 500 pixlar.

Lite inspiration... Ett kort jag använt tre olika 3-d tekniker på. 3-d kuddar, vikning och den tredje är hur jag satt fast spökena, med lim i ytterkanterna(i detta fallet händerna på spökena) och tvingat ihop det lite så motivet lyfter från pappret.




Sen behöver man ju inte hålla sig till en höjd utan variera gärna. Jag använde tex 2 olika höjder på 3-d kuddarna under fladdermössen, en lägre på kroppen och högre under mitten av vingarna som jag också kupat lite. (Allt material till kortet utom fladdermöss och buhu text är från Handstämplat)

Vinsten är ett klistrigt paket till ett värde av ca 100 kr.
Vinnaren väljs av DT teamet och vår DT mamma Kajsa.
Finns det frågor är det bara att göra en kommentar eller maila på adressen handstamplat(at)bornet.net
Lycka till!
Kram SasSa....

...som hoppas på många roliga och intressanta tolkningar :-).

Inga kommentarer: