27 november 2009

DT inspiration från Anna - November

Jag fick en massa roligt i min DT påse denna månad, papper, blommor, band, tags och ett chipboardalbum. Först tänkte jag göra ett album som handlar om julen men ganska så snabbt så kom jag på att jag i stället skulle göra en dekoration till fönstret. Jag vill visa att man inte alls behöver använda album till album, utan att man faktiskt kan göra andra saker av dom.

Det var 4 sidor det album som jag fick så jag delade det i två delar. Jag valde mönstrat papper så att det skulle passa mina 2 stycken stjärnor. Alla kanter är chalkade med brun dyna för att döja kanterna på albumsidorna. Sen så har jag dekorerat med rosor, blad och blingstenar. Den bruna stjärnan stämplade jag med genomskillning embossingdyna och embossade med vitt pulver. (Stämpel snöflinga är privat)
Jag gjorde även julklappstags, som jag först målade med vit akrylfärg. Stämplade och chalkade med brun dyna. Sen så dekorerade jag de bara med några rosor och lite bling. En fin tag att sätta på en julklapp till någon speciell.
Material:
Papper från Inkido/Ladybug and friends
Trätags
Chipboardalbum stjärna
Blingstenar i brunt och guld
Rosor och blad
Blandade band

Med önskan om en skön 1:a advent!
KramKram DT-Anna

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Åh vad fina, vilken bra idé! Tackar för inspirationen :-) Har jag missat eller har ni inte utsett en vinnare till julkolkorts-tävlingen ännu? Trevlig 1:a advent på er! Kram

Handstämplat sa...

nej.. du har inte missat vinaren ännu.. men månaden är inte riktigt slut än =) så om nån dag så..
ha det gott
kram
Anna-Carin

Handstämplat sa...

hm.. viNNaren ska det vara .. inte vinaren.. haha..