15 november 2009

Lite kortmakar tips!!


Ikväll tänkte jag visa ett riktig supertips!
Jag gör ganska många beställnings kort.
Detta kort skulle vara till en man som fyllde 45 år och som skulle få sig en ballong färd i present.
Beställaren ville gärna att just det skulle finnas med på kortet, samt namn och ålder.


Genast börjar hjärnan arbeta i bild................! Hur ser en luftballong ut egentligen??

Bild-googlade på luftballong och fick upp denna bild.




Skrev ut den på skrivaren, vände på den och målade hela baksidan med blyerts och kalkelerade av bilden på ett vitt papper ( alltså målade konturerna från framsidan till ett vitt papper under).

Målade över blyerts konturerna med American craft precision pen 0,1 svart.

Färglade med promarkers.

Ritade en "nät-korg " för hand.

Klippte ut bilderna och satte ihop de med brun floss , så det såg ut som om korgen hängde under ballongen

Stansade ut namnet och ålder i Quickutz alfabet diesel. Chalkade med dark brown

Och pricken över i:et hade jag ett bakgrunds papper som var blå himmel med moln. Stämplade fågelflocken.
Monterade det hela på 3:d - kuddar.

Så här blev resultatet!!

Tyvärr kan man inte köpa alla stämplar man vill ha och nöden har ingen lag.........

kram Cilla





7 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack för bra tips, nu behöver jag inte leta efter en hund stämpel.

mch Anicka

Marie-Louise sa...

Wow! Vem behöver stämplar när man är sådär duktig! Supersnyggt!
Kram Millis

Cina99 sa...

Lysande påhittigt! :D

Teamjes sa...

Vad smart , supersnyggt blev det också :)

Anonym sa...

Vilket tips!!! Tack för du delar med dig.

Katja

Morfen sa...

Det var ju hur smart som helst!! Jättesnyggt!

Aase sa...

Och jag blev den glada beställaren som överlämnade detta super läckra kort till min TG på hans dag. Han fick en luftballongsfärd av mig och barnen, Cilla du är toppen på att hitta på :=) Kram Aase