24 april 2009

Ett album & en fotokub från DT-Anna

Jag fick inte något speciellt tema denna månad, så jag har fått helt fria händer. Men med dessa underbara papper och dekorationer så var ju det inte så svårt. Det liksom gav sig själv! Jag har gjort ett litet ”kärleks” album och en foto låda som jag tänkte ha på jobbet. Naturligtvis så är det ju mina goa barn som pryder denna låda. Allt material som jag fick i mitt DT-paket hittar du längst ner i inlägget.
Blomman är gjord av en Quickutz stans där jag tryckt ut ett hål i varje kronblad. Alla rosor är fästa med GlueDots 3-D, vilket jag verkligen kan rekomendera. Det gjorde att de fick volym och att de sitter direkt.
Under alla foto har jag satt en fotomatta som jag "rivit" till med edge scrapper och sedan chalkat med brun dyna. Jag har även gjort detta med biljetten, för att få ett använt utseende på den!
Trä bokstäverna har jag målat med brun akrylfärg och sedan chalkat lite med en vit dyna.
Sen så har jag även gjort ett litet album i kärlekens tecken! Pappren passar ju perfekt nu i bröllopstider. Det kan ju lika väl bli en gästbok som ett fotoalbum.
Papper från Inkido – Blå Prick och Blå Kärlek
Dotted Swiss Cardstock - Poolside
Rhinestones i silver och Pearls i färgen latte från Kaiser
Text stämpel från Inkido
Blåa och vita rosor som jag snurrat upp stjälken på.
Blå spets och satinband, samt vitt band med hjärtan.
Tickets från Tim Holtz
M, W & T är trä bokstäver som jag målat med brun akrylfärg.
Till albumet och foto lådan har jag använt mej av hårdare kartong till stommen. Dessa har jag sedan satt ihop med hjälp av Bind It All maskinen och wire.

Allt material hittar du naturligtvis i butiken!

Må väl!
En underbar helg önskar jag dig, DT-Anna ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar fotokub !!! , den får jag nog titta närmare på !!!

kram DT-Cilla

Anki DT sa...

...och jag blev kär i albumet =)