17 april 2009

MIn dag

I mitt första finfina DT paket så fanns det bland annat med härliga papper ifrån Three Bugs in a Rug. Jag fick i uppdrag att skapa efter temat ”min dag” och eftersom jag är föräldraledig så består mina dagar mest av mina små barn så dessa färgglada papper passade perfekt till detta.

På första LO´n har jag dokumenterat en helt vanlig dag hemma hos oss. Vardagen består av så mycket rutiner och kan ibland kännas självklart men det är roligt att spara dessa minnen också! Stora blomman är gjord av pappret Butterfly Kisses, Stripes. De små blommorna är urklippta ifrån Butterfly Kisses, Bright. Förutom detta finns det med en underbar bling swirl, en Jennie Bowlin bingo card, urklippta detaljer ifrån Butterfly kisses Stickers och ett prickigt band. Ur mina egna gömmor har jag använt mig av en paper frill.
Nästa LO kännetecknar också min dag - nämligen det eviga plockandet! Alla dessa leksaker som har en tendens att sprida sig under dagen. På den här LO´n har jag använt mig av baksidan på papperna. Bakgrunden är Butterfly Kisses, Soft Petals. Cirklarna har jag klippt ut ifrån Butterfly Kisses, Dots. För att förstärka den stora cirkeln är det en svart Rhinestone mellan varje urklippt cirkel. Slutligen är det en jouranling ruta ifrån tillhörande diecuts ark, några urklippta detaljer samt bokstavsstickers ifrån Jennie Bowlin.


Tack för denna gången och hoppas alla får en underbar helg!

// Nicola

2 kommentarer:

Anki sa...

Jättefina layouter! Gillar blomman på den första jättemycket! Inspirerande...nu blev jag scrapsugen *ler*. Kram DT-Anki

Anonym sa...

Supersnygga layouter, underbara färger och inspiration.

kram DT cilla