14 april 2009

Sommar och sol

Temat för mitt första DT-paket blev "sommar" och det är ju något som de flesta av oss längtar efter nu. För att stilla sin längtan något kan man ju alltid scrappa fotona från förra årets värme om man nu inte redan gjort det. Jag fick äran att skapa av papper från Three bugs in a rug. Serien heter Butterfly kisses och har lika fina baksidor som framsidor, vilket jag tycker är en stor fördel när man köper papper. Objektet för layouterna blev min brorsdotter Moa vars foton jag tycker jättemycket om att scrappa (trots att jag har fem egna barn) eftersom hon är en glad tjej med attityd och ofta gör sig väldigt bra på foton. Visar bild först och skriver info om produkterna under bilderna =)















Papper, diecuts och stickers från Three bugs in a rug - "Butterfly kisses". Prickig cardstock - Dotted swiss - sandbox. Blomrankan heter Petite Fleur Vine Cherry Blossom. Fin spets (som både finns i vit, creme och ljusblå) samt satinband med tryck (prickar-blå). Alla godbitar finns i webshopen. Pilen består av en chipboard som jag hade i gömmorna. Denna klädde jag med ett av det mönstrade papperet.



På nästa layout har jag valt att klippa ut blommor ur ett av de mönstrade papprena och på så sätt gjort en egen liten dekoration. Rhinestones blev pricken över i. Fläcken får dock min kamera stå till svars för. Matriallista under bilderna.




Mönstrade papper och stickers från Three bugs in a rug. Prickig cardstock - Dottet swiss - Neptune. Alfabetsstickers "Chalkboard Alpha Stickers red". Spets och band (se ovan). Rhinestones i rött och grönt från Kaiser. Samtliga produkter finns hos Handstämplat =)

Hoppas jag kunde inspirera någon och glöm för all del inte Handstämplats April-tävling för att få chansen att vinna ett härligt dekorationspaket med nyheter =).

//Anki

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka om att man längtar ännu mer till sommaren nu !!! Jättefina layouter och mycket bra material info.

kram DT-cilla

Cina99 sa...

Oj så mycket snyggt!!

Anonym sa...

WOW så mycket fina kort och LO det finns här nu att inspireras av!! fina nya stämplar och massor med papper och dekos.
kram L