10 april 2009

Ett härligt födelsedagstema!

Det finns så enormt mycket fina nya somriga och våriga papper där ute just nu och jag är verkligen inte sen att låta mig inspireras av vårens alla tecken. I detta uppdarg som jag jobbat med var temat "födelsedag" och jag har scrappat två layouter och ett par kort. Jag har fått dille på de prickiga cardstocken och här finns det med i alla LO's. Ni hittar dem i butiken :D

Layout no 1
På denna första layouten så har jag använt mig av papper från Three Bugs In A Rug, Naturfärgat papper till botten, thickers bokstäver, lite prickig cardstock (givetvis *hihi*) och band. Den runda dekorationen har jag gjort av två lager papper som jag inkat och sedan fäst "grenarna" från undersidan. Blomman är en privat dekoration.

Kort no 1
Papper från Three bugs in a rug, band och ett gult blingpapper, givetvis hittar ni allt i shoppen! :) Stjärnorna är klistermärken från Jenni Bowlin.


Layout no 2
Här har jag använt ett prickigt cardstock i sommargul färg som bakgrund. Papper från Three bugs in a rug. Härliga blingstenar (som finns i en MÄNGD olika färger) Blingsterarna har förmågan att alltid sätta pricken över "i". Ni känner kanske igen denna layout från det tidigare inlägget? Detta då jag använt Aases kanonfina skiss till denna layout :)


Kort no 2
Har har jag använt Tingturas robot stämpel som jag målat med pro-markers. Sedan har jag fäst ett organsaband på baksidan. Du gör det enklast genom att sy längs med ena kanten av bandet och sedan rynka ihop det. Efter det har jag satt fast det med hjälp av glue-dots. Även här har jag använd lite band och på insidan hittar du även en stämpel från Inkido.



Kort no 3
Här har jag gjort moln av ett blått blingpapper som jag sedan sytt med broderitråd. Stämpeln är även den en fin liten sak från Tingtura och en favvorit i repris: BLING!

Tusen tack för mig denna gången och hoppas att ni alla har haft en skön dag!
Kram kram
Johanna

1 kommentar:

Anki sa...

Jättefina alster du skapat. Inspirerande!