05 april 2009

Handstämplats nya DT medlemmar

Tessalonikas

Hej Jag heter Therese Bäck och är 35 år. Bor i Herrljunga med min underbara sambo och 2 killar på 2 & 5 år, Musse och Bobo. Jag jobbar i skogsbygden som Behandlingsassisten och administratör på ett behandlingshem. Mina intressen är ridning, min trädgård men framför allt scrappbooking och kortmakeri. Upptäckte denna underbara hobby i slutet av 2007. Jag kände genast att detta var min grej, sedan dess har det gått från 0-100. Pysslar med allt, LO,n kortmakeri men jag gillar också att altra diverse prylar. Det sista har jag även ritat lite skisser. Min absoluta måste pryl är Chalken+ glace!!Försöker att variera mig i mitt skapande och jag älskar utmaningar i alla former!

Anki

Jag är en glad 37-årig tjej som bor i Västerås med man, fem barn, katt och hund. För tillfället studerar jag till sjuksköterska och har ungefär ett och ett halvt år kvar. Jag började scrappa för ca tre år sedan och för mig är skapandet en total avkoppling och något jag behöver för att ladda "vardagsbatterierna". Självklart scrappar jag även för att bevara minnen men det viktigaste är att ha roligt i sitt skapande anser jag. Jag tycker själv att jag har en ganska blandad stil. Det beror på vad jag känner för att göra för stunden. Det kan alltså bli både romantiska LO:er i mjuka färger likväl som färgsprakande lekfulla alster där jag gjort mina egna dekos. Jag gör också ett och annat kort mellan varven.


Cilla
Jag heter Cecilia (Cilla) Johansson är 33 år och bor med min sambo och våra två barn i en liten by mellan Borås och Ulricehamn. Jag är undersköterska till yrket och arbetar på ett äldreboende i Borås. Att scrappa kort har varit min passion sedan jag var hemma och var mamma-ledig för cirka 4 år sedan. Jag har alltid varit intresserad av att pyssla i största allmänhet men att "korta" som min sambo kallar det, är som balsam för själen! Jag skulle nog beskriva mina kort som : stilrena. Jag älskar stämpelmotiv av människor, organza band, starka färger, quickutz, blommor och pärlor. Att göra korten personliga är något alldeles extra, jag frågar ofta vid beställningskort ex: förnamn, ålder, yrke, hårfärg, intressen etc. så att den som får kortet verkligen känner att det är gjort bara för henne/honom. Hoppas jag ska kunna ge er lite tips och mycket inspiration !!

Johanna
Jag är en glad och kreativ tös från Borås. Jag är student till vardags och om ett år så kommer jag vara färdig textilingenjör. På min fritid spenderar jag mycket tid åt pyssel, men mycket tid går även till vänner, familj och mitt musikintresse. Min största passion i den stora scrapbooking världen är att göra små block och böcker och låta scrapbboking få en praktisk vinkel, men jag gillar också att göra Layouter i alla dess former. När jag börjar skapa något så utgår jag alltid från en komponent som jag gillar, det behöver inte alltid vara ett foto utan det kan vara ett band, en souvenir eller ett mönstrat papper som jag tycker är ispirerande och sedan komponerar jag ihop därefter. Jag gillar starka färger som gör en glad det är just där jag hittar mycket inspiration.

Nicola
Jag heter Nicola Berntsson och är 31 år gammal och bor i Lerums kommun strax utanför Göteborg. Just nu är jag föräldraledig, annars arbetar jag som lärare i grundskolan. Jag och min man har två barn, Alice fyra år och Oscar som är tio månader. Jag började scrappa och göra kort för ca fyra. Att scrappa är det jag ägnar mig åt så fort jag får en ledig stund och älskar allt som har med den hobbyn att göra!
Jag scrappar om olika saker som berör mig. Många layouter handlar om vår vardag här hemma och mina barns utveckling mm. Men eftersom jag gillar att fota så blir det även många andra saker, till exempel natur, resor och BOM sidor.
Om jag ska försöka beskriva min scrapstil så tycker jag att jag är grafisk och stilren i mitt skapande . Jag utgår nästan alltid ifrån fotografiet och vill gärna få med någon text för att dokumentera historien bakom kortet. Jag gillar starka, glada färger och älskar mönstrat papper. Ofta klipper jag ur detaljer ifrån mönstrade papper Fler saker som kännetecknar min stil är ”luftigt”. Jag vill gärna ha text, foto och dekos samlade och ofta lämnar jag en ganska stor del av LO:n tom.


Carina
Hej, jag är en scrappande mamma-farmor* som bor i Borås. På dagarna är jag förskollärare och arbetar på en förskola utanför Borås, på kvällarna är jag scrappare…Jag har också blivit mycket intresserad av att fota sedan jag hittade denna hobby och det jag tycker mest om att göra är minialbum med barnbarnet Liam i!! Jag tycker om lite olika stilar, ibland enklare och ibland lager på lager.Jag gillar verkligen att använda min Quickutz och göra deko själv, jag köper inte så mycket färdigt. Tycker det är väldigt roligt att kunna dokumentera Liams utveckling och önskar att det funnits digitalkameror när sonen var liten..är nu på jakt efter en bättre kamera och känner att den här hobbyn utvecklar så många sidor av mig själv!!
ser verkligen framemot att få jobba med er tjejer..
till er alla läsare önskar jag en härlig söndagskväll..
kramen
Kajsa




2 kommentarer:

Anki Johansson sa...

Så glad och stolt över att vara en del av "gänget" =)

SasSa sa...

Varmt välkomna i gänget tjejer!!!
Hoppas ni ska trivas!!
KRam SasSa