30 april 2009

Rosor och bling, så här använder jag dem

Vad mycket fint alla mina DT-vänner lagt ut under denna månaden, så mycket läckert att titta på. Som bloggansvarig har det varit svårt att lägga ut något utöver då jag tycker varje DT-medlems alster ska få synas några dagar. Men nu är det sista dagen i denna månaden, strålande sol och Valborgsmässoafton. Det är dax att visa mitt uppdrag jag fått av DT-mamma....
Hur jag använder rosor och bling på mina alster var min uppgift :=) Jag är inne i ett riktigt ros och bling stim så det var lite extra kul att fota delar av hur mina LO kommer till:

Här har jag satt fast de papper och det fotot jag tänkt mig.
Beslutade mig för att på denna LO använda mig av blingswirls som har en pärlomor färg, ursäkta bild kvaliten. Svårt att fota det blev blänk...
Bestämde mig också för att anväda de små rosorna i vit/beige färg, snurrade den gröna pinnen runt ett penselskaft för att få snurren......
Jag använder små delar av blingswirlen för att det ska räcka längre, här ser ni hur jag satt rosorna och swirlen. Ni ser var på kartan jag tagit mina slingor. Använder mig oftast av tre blommor, udda antal iaf. Både swirlsen och rosorna finns i butiken, i alla möjliga fina färger och swirlsen finns i svart, pärlmor och clear.....


Här är den färdiga LO, med bokstavs stickers från making memories, utstansad titel med Qk alfabetet Biograhpy. De små bokstäverna är så roliga at änvända som journaling eller som rubrik, även de finns i flera färger i shoppen. Jag använder också ofta pearls, de finns ju i så många fina färger och lyser upp en LO. Jag tänker alltid udda då jag sätter den i en rad eller i en liten "hög" på något lämligt ställe.
Ett minne är klart från en underbar promenad utefter havet med kameran runt halsen och blicken inriktad på nya fotomotiv :) Tack Lotta för att du ställde upp som modell....
I morgon kommer vinnaren från aprils skisstälving att koras och en ny tävling. Under maj månad är det DT-Johanna som ska ansvara för bloggen och då vet man aldrig vad man kan få se för roligheter. Ha en underbar Valborsmässoafton och kika in i morgon vem som vann ett dekorationspaket från butiken.
Kram kram DT Aase

2 kommentarer:

NB sa...

Jättefin LO!

Cina99 sa...

Bara ett ord... VACKERT! :)