31 juli 2009

DT-alster från Nicola

Sista juli och man undrar var sommaren har tagit vägen? Jag fick fria händer den månaden och eftersom solen lyser med sin frånvaro så har jag scrappat lite soliga foton ifrån de där härliga, varma veckorna i slutat av juni istället.

I mitt paket fanns det med papper ifrån ett av mina favourit tillverkare, nämligen My Minds Eye. På första LO´n har jag använt mig av ett annat papper som mall och sedan klippt till det här 30*30 pappret. Därefter har jag chalkat kanten och använt dekorationer som framhäver detaljer i fotot.

Strandkul




















Materiallista
Mönstrat: My Minds Eye
Dekorationer: American Craft knappar, Reprint Blommor, Minalphas och tickets

På nästa LO fick jag tänka till lite. Dessa vackra papper var så fina på bägge sidor så jag hade svårt att bestämma mig hur jag skulle få med alla. Till slut bestämde jag mig för en "snål" variant! På det röda bakgrundspappret mätte jag ut vara jag ville ha mina papper och foto och så skar jag ut en rektangel i den. Sedan kunde jag använda det jag hade skurit ut tillsammans med de övriga papper och dölja hålet - och på så vis få med bägge sidorna! På alla kanter har jag scrappet med en Edge Distresser och sedan chalkat med Fluid Chalk.

Ditt leende




















Materiallista
Mönstrat: My Minds Eye
Dekorationer: Bred organza band, minirosor, bokstavsstickers samt en pin med pärlor

Imorgon är det första augusti och det betyder att en ny tävling drar igång här i bloggen! Kika in då igen!

Trevlig helg och Scrappa lugnt!

Inga kommentarer: