06 juli 2009

DT work från SasSa

O så var det min tur att skapa lite med material från Handstämplats butik.
Med två påsar med spillbitar (en med enfärgat och en med mönstrat) som finns att köpa i butiken för en billig peng och två stämplar från Inkido samt en bukett med ljusblå rosor också dem från Inkido. Här är vad jag skapat med detta.

Kort 1
Stämplat på kortstommen med en Tingtura swirlstämpel runt om som heter Fjärilsswirl.
Den finns också på Handstämplat.

Kortet är 13,5 x 13,5 cm
Stomme: Beige Papperalla-färdiga kort och kuvert
Papper: Spillbitar från Handstämplat
Stämplar: Tingturas fjärilsswirl samt Fantasi text och gratulations cirkel från Inkido.
Dekorationer: Prickigt organzaband

Allt från Handstämplat

Monterat cirklarna på 3-d kuddar för extra effekt.

På nästa kort använde jag också spillbitar. Klippte ur ett mönster från ett av dem
och så fantasi stämplen igen.

Kortet är 10,5 x 15 cm
Stomme: Vanlig cardstock
Mönstrat: Ur spillbitspåse
Stämplar: Fantasitext från Inkido
Dekorationer: Ljusblå rosor och prickigt organzaband


Nästa kort har jag gjort cirkelblommor på. Stämplade gratulationscirkeln på baksidan av ett papper jag vill använda den klippt jag efter kanten så har man en hyffsat bra cirkel.
Sen klipper man jack lite här och var. Sen en knapp med lite floss i och så har man en snabb dekoration.


Kortet är 10,5 x 15 cm
Stomme: Ljusgrön cardstock
Mönstrat: Ur spillbitspåse.
Stämplar: Fantasitext och gratulationscirkel båda Inkido.
Dekorationer: Organzaband, knappar och lite floss.


Spånade lite på vad man mer kunde göra med rosorna och stämplarna.
Rosorna blev fina i en krans som kortdekoration, ljusmanchett(!?) eller varför inte en dekoration till party/fest uppsättningen av håret..?
Också klippt ur cirklar av gratulationscirkeln och satt rosor i mitten.
Blev fina dekorationer att sätta på framtida kort.

Rosorna och stämplen båda Inkidos från Handstämplat

Roskransen igen men bara för att hålla upp ett nytt och väldigt snabbt bokmärke.
Sen behöver man ju inte sätta en ros i mitten av gratulations cirkeln, en bokstav funkar också.

Fantasitexten lyder:
*****
Fantasin
är viktigare än
kunskap. Medans
kunskap
definerar
allt vi vet och
förstår så tar
fantasin oss till
allt det vi
kommer att
upptäcka och
skapa.
*****
Vackert tycker jag.
O där var det allt för mig idag.
Önskar alla en riktigt mysig vecka!
Kram SasSa

1 kommentar:

Petraso sa...

-ur snyggt!!

så kul att se hur du jobbar med inkido grejerna!