25 juli 2009

Man får aldrig en ask för mycket

Detta uppdraget från Kajsa utmannade mig att göra roliga askar av olika slag. Jag har gjort olika typer av askar förut och jag tycker de fungerar bra som ett fint kort att ge bort till någon som behöver piggas upp. De funkar liksom som en liten godispåse och kort i ett ;) Hehe, man skulle kunna kalla det för ett "Godiskort" - helt i min smak!


Som mallar för min askar använder jag mig av lämpliga askar från köket. Asken till "Magnum Temptation" är väldigt bra och den kan man dessutom längtförändra som man vill, jag har också gjort en på fri hand och en som är gjort efter asken till Liptons te-påsar.


***

***

***





***

***


***



Materiallista för alla askar


Cardstock: Spillbitar och hela bitar av brunt och gult (swiss dott)


Mönstade papper: Three Bugs In A Rug; Butterfly Stripes och Happy Birdday


Dekorationer: Natur/guldigt organzaband och prickigt organza. Lila och rosa Blingstenar, rosa och lila rosor. Mönstrat papper+3D lack, floss, chalk och gula blommor.


Privat: Målararmering (eller vad det heter ;)) Quick Kutz "Chokolade"


***


Jag hoppas att ni alla har en riktigt fin sommar och tack för att ni tittade in här!


Kram Kram


DT-Johanna

3 kommentarer:

.................... sa...

Vilka fina askar, perfekta att lägga hemgjorda kakor eller godis och ge bort i present.
Är tävlingen avgjord?
Ha det gott =)

Gurkiss sa...

Vart har du fått tag i mallarna till askarna?

MVH
Gurkiss

Anonym sa...

Askarnas mallar är från Liptons Te-askar och från lådan som man får med Magnum mandel :D Jag gillar att ta saker ur "verkliga livet"! Den stora gula har jag bara gjort själv från huvudet... Kram DT-Johanna