18 juli 2009

GästDT Jessica Lundqvist

Jessica Lundqvist heter jag och är 35 år gammal. Jag kommer från i slutet av Juni bo på en gård i närheten av Nyköping.
Jag bor tillsammans med min sambo, fyra hundar , en katt och två hästar. Jag jobbar som gruppledare på en larmcentral
i Stockholm. Mina två stora intressen förutom pysslet är ridning & inredning.

Jag började scrappa och göra kort 2007 men har alltid varit en pysslig människa.
Min stil inom kortmakeriet & scrapbookingen är ganska varierande från galet färglatt till lite mer romatiskt
vintage, Jag älskar att papper så mycket att en del vill jag inte ens klippa i :) Andra saker jag inte klarar mig utan är
chalk & 3-d kuddar. Annars använder jag det mesta som finns att tillgå.

Jag tycker det ska bli så kul att gästspela som DT åt handstämplat !


Jag har fått äran att var Gäst DT nu i Juli och fick ett underbart paket med
Kaiser Craft papper och Inkido stämplar, och annat smått och gott.
Jag kunde nästan inte sluta att pyssla med sakerna.


Kort 1

Grunden är en cardsock i en snygg brun färg, sedanhar jag gjort ett litet landskap. Har klippt ut bakgrund, träd och moln från
Kaiser Craft´s serie Cafe Culture som är dubbelsidiga och jättesnygga.
Här har jag använt Latte & Cappucino ur serien. Har stämplat Inkidos Du är bäst
stämpel direkt på bakgrunden. Har målat med vit akrylfärg som en ram runt och dekorerat
med Pom Pom band och Rhinesone (som små äpplen i trädet). Knapp & Diecut hjärta privata.

Kort 2

I dessa bröllops tider gjorde jag ett bröllopsinspirerat kort .
Cremefärgad Cardstock , mönstrat papper Hazelnut från Kaiser Crafts serie Cafe Culture som jag
rivit kanterna på och sedan chalkat. Rosetter är inne just nu och jag har knutit en stor
rosett av Organzaband. Strämpeln kommer från Inkido och jag har först stämplat
med brun dyna som jag embossat med ett clearpulver. och färglagt med Promarkers efter det.
Har även gjort ett litet hjärta av Rhinestones.

Kort 3

Jag älskar prickar så jag blev jätteglad att jag skulle få göra ett prickigt kort.

Här en vit cardstock som bas, Det mönstrade pappret heter Macchiato och kommer också det
från Kaiser Crafts serie Cafe Culture. Jag har använt båda sidorna till detta kort .
Har klippt remsor som jag satt på tvären. Även här Inkidos stämpel Du är bäst.
Här kommer en rosett igen , denna gång en liten i brunt prickigt organzaband. Några Rhinestones
förgyller lite.

Box

Hade en liten box hemma och självklart måste jag ju bara altra den med dessa underbara papper.
Det är så kul att altra. Klippt till pappren från arken Latte & Hazelnut . Chalkat alla "sidor" och dekorerat med PomPom band, rosett
och Rhinestones

Tack för den här gången Kram Jessica

och vi tackar dej Jessica för dessa underbara alster..

ha det gott

kram kram Kajsa

Inga kommentarer: