12 augusti 2009

DT uppdrag från SasSa

Då var det augusti och dags för nytt uppdrag från mig.
Jag fick ett DTpaket med underbara papper "What a hoot"- serien ifrån KaiserCraft av Kajsa.
Bild på det nedan.
Verkligen härliga papper. I lite mycket grön jag eg inte tycker om
men de här måste jag säga var helt ok.

Dessa papper passar utmärkt nu när skola snart börjar.
Varför inte en 1 klass layout eller ett lycka till i skolan kort som jag gjort nedan...?
Kanske tom ett bokmärke till första läsboken ja det finns en hel del man kan hitte på.

"Bli klok, läs en bok"
var det väl någon som sa....

Eller "jag anar UGGLOR i mossen..."

Ja iaf, here goes...;)


Ville ha en passande skoltext till detta kort men tyckte inte
Back to school var någe bra.
Så det blev text med Tingturas scrapord som finns i shoppen.

Missa inte Augustis tävling som pågår....
Sy på ett kort/lo/alster!
Jag har sytt för hand på detta kort med broderigarn.
Insidan med en urklippt uggla.


Lycka till i skolan kort med plats för presentkort inuti( de stora barnen får ju köpa en hel del som de behöver i skolan varför inte bidra lite..).
Kortet är viket av Inkidos lyxiga vita shimmer cardstock.
En ljuvlig kvalité på det må jag säga.

Dela ett 12" ark på mitten.
Biga på 10 cm, 15 cm och på 20 cm.
Vik kortet och gör skåra fram på mitten fliken för att kunna få tag i
presentkortet sen limmar man ihop fliken i bak kant.
Insidan vänster med presentkortsfickan. Texten till vänster är från Inkido.


På höger sida ser det ut så här.


Nästa kort blev ett I love U kort.
Tänkte först skriva OWL always love U men det blev för långt.
Tagsen är urklippta ur ett av papperna.


Insidan full med hjärtan.
Kanske kan man sätta dit ett större vitt hjärta till häslningen.


Fick över lite papper så jag vek en liten ask.
Kanske till ett smycke eller något annat fint..
Blomman är gjord av cirklarna av ett av papperna.
Klippte dem i olika storlekar såsom de var och klippte fransar och monterade ihop.
Bladen är skurna för hand.


Material:

Vit shimmer cardstock från Inkido
Grön cradstock från Bazzill
Mönstrat- "What a Hoot" serien från KaiserCraft.
Reprint bling
Div band - Sammets band och band med prickar.
Du är COOL- scrapords stämplar från Tingtura
Kunskaps texten- Inkido

Allt från Handstämplat!

Har ni sett att webbshoppen är öppen igen??
Och det med ett pang erbjudande!!!!
Missa inte!

Ha en fortsatt mysig augusti och lycka till till er som börjar skolan.
Kram SasSa

1 kommentar:

Anna sa...

Åh, så fint du gjort! Som vanligt ;O) Liftvarning på dessa!
KramKram Anna