13 augusti 2009

GästDT - Monica ~ LinaLotta

Namn: Monica Eriksson
Alias: Linalotta
Blogg: http://www.linalottascrappar.blogspot.com/
Bor: I ett litet grönt hus i Timrå.
Pysselbakgrund: Jag har så länge jag kan minnas pysslat och filurat vid mitt skrivbord.

Scrapbooking snubblade jag över 2006 tack vare en god vän som lurade ner mig i det berömda "scrapträsket". Detta var i samband med att min son föddes och antalet album har sedan dess blivit ett par stycken. Scrappar gärna: Mest gör jag LO:s i 12 x 12 men har även börjat förvåna mig själv med att göra mer och mer kort. Jag använder gärna min BIA till små minialbum.
Favoritfärger: Jobbar gärna med mycket färg. Glada färger och tokiga papper. Men det blir även mycket vita / rena bakgrunder och en och annan vintagelook.
Gillar när fotot är i svartvitt eller i sepia.
Dekorationer: Gillar mycket av det mesta men kan inte scrappa utan mina bandlådor. Band, band, band, spets, blommor och knappar. Kan man någonsin få för mycket? Tycker sällan att det kan bli "fööör mycket på en LO".
Jag är så superglad att få chansen att prova vara gäst DT hos Er på handstämplat!

Första LO:n med flera kort: Föreställer en dag i lekparken. Där har jag använt de underbara papperna jag fick från Kaiserserien i grönt, träd och ugglor. Jag har använt en Clover Leaf - dotted swiss som cardstock och bakgrund. Trädet har jag klippt ut ur papperet och dekorerat med stickles som även fungerar utmärkt på ett foto (här i ränderna på mössan). Med på bilden är också Maya Road Chipboards Birds of a feather - den söta fågeln på en gren som är embossad i en grönfärg samt blingstenar. Den virkade blomman är från min privata samling.


Andra LO:n med ett kort: Föreställer min lilla kille och hans morfar på Valborgsafton. Även här har jag valt en dottet swiss som cardstock och bakgrund. Sedan är det ett underbart ugglepapper från Kaiser som jag låtit riva upp i ena hörnet och knyta ihop med organza band med prickar och dekorerar med mini rosor. Under den stora blomman har jag knytit en stor rosett med det underbara organzabandet i cremefärg som följde med det fina DT paketet som jag fick.



Tack på förhand!
Sommarhälsningar från
Monica
och vi tackar dej Monica för dina fina alster.. det är alltid så kul att se vad ni kan åstadkomma. dej träffar vi snart igen också.. härligt
ha det gott alla..




Inga kommentarer: