25 augusti 2009

Nytt DT uppdrag från Anna

Du har väl inte missat att det i butiken har börjats fyllas på med cardstock igen! Jag funderade på vad man kan göra med det och kom på att små gåbortaskar är ju bra att göra själv. Så jag plockade fram 2 cardstock, lite spillbitar av mönstrat papper och så lite dekorationer. Sen så tog jag en gammal ask som jag fått från Nallebudet och använde den som mall.

Med hjälp av mallen så skar jag ut lådan i Cardstock och biggade alla ställen som skulle vikas. Precis som på mallen. Sen så vek jag ihop den och vips så hade jag en liten ask. Till locket och botten på lådan så tog jag lite mönstrat spillpapper och skar till. Sen var det bara att sätta igång med att dekorera.
Jag valde rosor och pärlor, en favoritdekoration som jag har just nu! De stora rosorna är fästa med 3D gluedots, och har du inte prövat dessa så gör de, dom är verkligen super!!!
Ja, så har man skapat en lite ask som man kan fylla med valfritt innehåll. Den här kommer fyllas med små godishjärtan och ges till någon som gör mej glad!
Sen så har jag även pyntat ett färdigt chipboard album. Tyvärr så såg jag att det var slut i butiken, men du gör enkelt ett själv med hjälp av Word i datorn. Du skriver bara ut stora bokstäver, ett till två på varje papper och sen så skär du enkelt ut det i lite tjockare kartong. Sen är det bara att dekorera det med papper och dekorationer!
Här kommer en lite närbild på mina 3D-lackade träd. Jag har jobbat med lager här så även om det inte syns riktigt här så har de gröna träden olika nivåer.
Materiallista:

Enfärgad blå cardstock
Mönstrade spillbitar
Rosor
Pärlor från Kaiser
Dreamalbum
Vit prickig cardstock och spillbitar till albumet
3D lack
Satinband för att binda ihop albumet
Tack stämpel från Reprint

KramKram ♥ till er alla/Anna

Inga kommentarer: