18 augusti 2009

GästDT - Marie Carlsson


Mitt namn är Marie, jag har alltid haft ett starkt intresse av att skapa med färg … hela mitt liv Jag har målat keramik i många år, men sedan september 2007 har jag börjat med Scrapbooking och stämplar. Jag har alltid haft en fascination för papper så det är konstigt att jag inte har börjat tidigare!? Klipp ut papper och lim har jag gjort sedan jag var en liten, men aldrig kallade det scrapbooking förut. Jag ville måla med akvarell färg och eftersom jag inte trodde att jag kunde teckna, så var stämplar ett utmärkt alternativ. Nu har jag börjat teckna lite och upptäckte att jag inte är så dålig på det som jag trodde. Oberoende av om jag kan eller inte kan teckna så är jag beroende av stämplar … Jag giller att blanda olika tekniker och att maskera och samman föra olika stämplar samt 3D montera är två av min favorit tekniker. Favorit färgläggnings medium är akvarell därefter Distress Ink.


Utgick från bling ugglan och valet av papperen blev därför givet träd, grönt och brunt. Det bruna pappret var för brunt tyckte jag, så jag valde att embossa en florish stämpel (privat) i clear, därefter applicerade jag distess ink över hela pappret. Det embossade ytorna där fäster inte Distress inken, det är bara att torka med hushållspapper. Det bruna pappret syns igenom den clear embossade områdena. Hjärt pappert bakom ugglan och Scallop kanten är från samma papper. Kanterna chalkades innan montering med dubbelhäftande tejp.

Scallop kanten dekorerade jag med dew drops i grönt och lite doodeling med vit gel penna.
Ville skapa lite fler dimensioner så jag stansade ut några blad med en QK die, kanterna ckalkades för att framträda lite mer och sedan monterades de på 3D kuddar. Avslutningsvis fick den ena av Scallop bårderna stjärnor (stickers) och så doodlade runt ugglan och på hjärtana bakom ugglan. Den andra Scallop bården tänkte jag man kunde skriva en liten hälsning på.

Började med att klä muffinsen i papper och embossade körsbäret. Valde det mörka bazzil pappret till kortbas och det ljusare rosa till spets m.m. Spetsen gjorde jag med en Martha Stewart stans (lace). Klippte remsor i de båda rosa färgerna och chalkade kanterna sedan trädde jag upp metall gem på den minsta av remsorna. Grattishälsningen (privat) embossade jag i clear. Blommorna fick lite rosa pastell i kanterna, de innersta blommorna är utstansade med cuttlebug stansar. Blommorna är monterade med 3D kuddar. De blev rester från stansningen och de fick bli lösa kronblad under grattishälsningen, för att de skulle poppa upp lite följde jag ytterkanten med svart penna. Avslutningsvis doodlade jag med vitt gel penna =)



Uppdraget var att göra ett kort med texten ”Tänker på dig” efter som jag inte har någon sådan stämpel så fick det bli utstansade bokstäver istället. Jag valde två olika fonter Hippie Chick och Typewriter båda från Cuttlebug.

Fåglar med hjärta var ett själv klart val till detta kort, hade en restbit kvar från pappret
Pastelhearts /Fancy Pants ( hade klippt bort scallop bården till ett annat kort, där av den böjde formen) för mycket kärlek kan man ju ge någon … så mer hjärtan.

Kanten har jag chalkat med Ice Blue och sedan sicksackat runt med olivgrön penna. För att ”på” skulle få en lika framträdande roll trots de mindre bokstäverna så limmade jag fast den på en cirkel som jag dena 3D monterade på scallop cirkel. En typ av blomma eller amulett liksom. Jag ville inte pynta för mycket, då skulle ju inte de söta fåglarna synas, men några gula blommor, med hand klippta cirklar som mitt, samma rosa som scalop cirkeln bakom ”på”, kanten är chalkad med Orchid pastel. De här två stickersarna ”READ THIS” och ”KEEP THIS” tyckte jag passade bra med grundtanken för detta kort. Läs det här och behåll det i ditt hjärta… Jag tänker på dig!

Ytterkanterna på kortet är chalkat med Ice Blue.
Det var alla tre korten, hoppas att du blev nöjd! Det har varit JÄTTE ROLIGT!
Älskade alla papprena men mest av alla Pastelhearts /Fancy pappret…
hälsningar
Marie - Bat3
ja, jag blev kanonnöjd! så fint du har gjort Marie och TACK! för att du ville designa lite för mej!
kramar i massor
Kajsa



3 kommentarer:

HandMade sa...

Det var verkligen fina kort.. Man vart aldeles berörd. Lycka till Marie jag ser fram emot dina nästa alster...

Cina99 sa...

Såå mycket läckert!!!

Åsa sa...

Du är duktig!! Mycket fina kort som du gör...