09 februari 2009

Den 9 februari 2009

Jag har fått ett uppdrag av Kajsa! I butiken säljer hon små påsar med spill bitar av papper, det finns mönstrade och enfärgade. Jag fick i uppdrag att välja en påse av varje och sedan skapa något av detta. Jag har gjort en almenacka som jag har stående i köket, mest för att komma ihåg viktiga datum.
Här har jag lagt ut alla papper och matchat i hop dom. Det var 12 stycken enfärgade papper och det var så jag kom på att jag kunde göra en kalender.

Själva kalendern är ihop satt med Bind It All maskinen, och det gör det lätt att vända över bladet.

Här har jag klippt ut stjärnorna ur pappret och sedan även tagit en liten stans och gjort små stjärnor. Dessa är målade med Pro Markers pennor och prickarna är gjorda med en vit penna. Detta är ett super enkelt sätt att själv skapa sina dekorationer. Pro Marker och vit penna hittar du naturligtvis i butiken!

Några av sidorna har inte fått några dekorationer utan mest en massa papper. Jag är nog lite allergisk mot att ha för mycket på en sida. Jag gillar det enkla och lite raka :O) Och då jag inte ville att den skulle bli för tjock så fick några sidor vara enkla. MEN kanske kan det ju hända att det kommer dit en dekoration senare under året!

För att få den att stå så har jag tagit en 12" CS och vikt till den så att det blev som ett stöd. Detta gör att det lätt att byta månad genom att bara vända över bladet.

Vad ska man göra med allt spill som blir över när man scrappar? Har du någon bra idé och vad gör du med ditt spill??? Låt mej veta genom att skriva en kommentar här så kan du vinna en fin kärleks stämpel, av Handstämplat design. Passar perfekt både till kort och scrapp! Jag kommer att dra en vinnare den 14 februari! Länkar du i din blogg och skriver det här så får du två lotter!!!

Även SasSa och Aase har fått detta uppdrag och det ska bli spännande att se vad ni hittat på!KramKram ♥ till er alla/Anna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spillbitar är ju jättebra när man gör ATC-kort. Jag sparar på allt (nja, kanske inte bitar som är 1x1 cm då ;) men annars så...!

Martina sa...

Jag skänker bort dom till mina små pysslande kusiner. Dom blir så lyckliga för lite mönstrade papper!
De sorteras och pysslas i evigheter! Och glad blir jag av glada ungar! =)

Anonym sa...

Jag samlar alla mina små spillbitar i en låda och de används av både mig själv och min syster till små detaljer på våra LOs och kort.

Jag har länkat hit i min blogg också och hoppas på tur :-D

Anonym sa...

Skänker till min svågers brorsdotter. Hon är 12 år och älskar allt som har med pyssel att göra.
kramar
monica

Jezz79 sa...

Jättefin almanacka.. Jag brukar oxå skänka spillbitar till små pysslande tjejer-de blir såå glada!