15 februari 2009

Dt alster från SasSa...

Här kommer en liten rosslig hälsning från mig. Håller på att tillfriskna från influensan som så många andra också drabbats av.
Fick ett dt paket med smarriga papper ifrån S.E.I´s serie Dillblossom av Kajsa. Utav dem har jag gjort följande kort.

Till detta kort har jag använt de papper som heter Dill seed och Hyssop. Chipboard figur från Maya Road och snigelspår av Glossy accent. Allt från webshopen.
Tokglad över min nya mening. "Lite snigelpost till min vackra VÄN" ....
Kortstommen är ur Papperallas 10-pack färdiga dubbla kort med kuvert. Finns i färgerna Vitt, ivory och brunt dessutom i 2 storlekar. Fyrkantigt 13,5x 13,5 samt a6.
Perfekta om du ska göra måånga kort.

Här har jag också använt färdig kortstomme. Det blir små söta kort med dem.
Mönsterpapper samma som ovan Dill seed från S.E.I, Tiny Alphas Making Memories, knapp
American Crafts, halvpärlor Kaiser Craft, chipboard (cupcake) Maya Road och blå öljetter från Artemio. Blommorna är stansade ur Dill seed och Hyssop. Stjälkar samt blad klippta från Hyssop.
Cupcaken- överdelen täckte jag med vit färg, sedan dabbers färgen Pearl men tror det funkar med vilken pärlemoskimmrande färg som helst. Sen ett lager glossy accents. Nedre delen är bara täckt med chalkad wellpapp och ett organza band.
Nästan samma recept som hade Anna på sin läckra cupcake här...
På nästa kort har jag använt pappret Roseship, roseship och så lite Roseship till.... :)
Blev ett väldigt beige kort men jag tänkte man skulle montera ett foto, någon minnessak eller varför inte en pressad blomma i ramen. O då ville jag inte att kortet skulle ta överhanden.
Biljetten är clear stämpel från Maya Road, dessutom prickigt organza och blomma av ståltråd.
Allt från Handstämplat.

Ståltråden är virad med färgad tråd vilket gjorde det lättare att få lite glitterlim att fastna. Har också satt på några blingstenar. Jag gillar ju när det glittrar mycket.
Ståltråden finns i färgerna grått som här, rosa och gult.
Glöm inte att det är några dagar kvar på tävlingen, Lifta Anna´s layout.
Den 20 februari är sista dagen att skicka in sitt bidrag.

Det var allt för "lilla" mig inatt.
Önskar alla en god början på veckan och massor av pyssletid.
Kram SasSa

Inga kommentarer: