08 september 2009

Cillas tolkning

Hej igen!
Då var det min tur att visa vad jag gjort av materialet.
Skissen Aase gjort var underbar att jobba med.
( skissen ser du i tidigare inlägg)
Vi som gjorde kort fick inte använda någon motivstämpel utan , rita, stansa, klippa etc.



Det första kortet blev "till en vän"
Blomman är utstansad av spellbinders-blossom i olika storlekar och lite formmålad med vit penna för att få ljup i bilden. Cirkelprickarna gjorde jag av svart penna,
med en tom tejprulle som storleks mall. Texten är min "handstil".

På detta kort har jag ritat av en muffins-stämpel jag såg i en annan blogg. Färglagd med promarkers.

Det sista kortet blev ett riktigt klipp och klistra kort.

Blomman är Quickutz: KS-0538 , löven: RS-0440 och bokstäverna: Studio skinni mini.

Både blommorna och löven är uppbyggda i olika höjder samt inkade och målade med vit sakura penna för att få ljup.

Material lista:

Cardstock: Bazill svart, röd, grön

Mönstrat: My mind´s Eye-street market

Dekorationer: Band-Picot, Pärlswirl och röda rosor Prima marketing.

Hjärt-gem, brad

Hoppas ni fick lite inspiration ,

och glöm ej av denna månads skiss tävling som tessalonika har.

Kram cilla


4 kommentarer:

Aase sa...

Wow Cilla så snygga kort....jag blir så glad över allt ni skapat av min enkla skiss :=)
klram Aase

Anonym sa...

Underbart fina !! Speciellt det sista med alla blommorna. Vilket djup du fått till.

Sara

Anonym sa...

Vilket bra tips att kunna rita av ett motiv man vill ha. Tack .


Anna

Anonym sa...

Lika fina som alltid.........

kram Sandra