13 september 2009

GästDT - Monica ~ LinaLotta

Hej igen!
Jag har haft den stora äran att gästa Handstämplat i en månad till och det känns superroligt. Denna gången fick jag ett paket med lite av de äldre kollektionerna av my minds Eye papperna. Det här var en bra utmaning för mig, det fick mig att inse att det finns ju faktiskt massor av fint som man redan har i sina gömmor om man bara tittar en gång till. Man (läs: jag) hamnar lätt i en "måste-köpa-nytt-vill-ha-spiral" allt för ofta. Utmaningen var att enbart använda saker som följde med i paketet samt att på LO:n följa en medskickad skiss.

Lilla stjärnlådan: Jag började med att altra en kartong. I scrapvärlden har jag insett att man ska spara alla små kartonger man får hem. De är mycket användbara. Just i denna var det kryddburkar från Ikea. Jag har vänner som ska ha barn och texten "välkommen till världen" var självklar. Texten drar jag ut i dynamon och sandpapprar lite ovanpå så att bokstäverna kommer fram ordentligt. Papperet är från MME:s 29 Th Street Market serie och jag har gjort spetskanterna med en punch från Marta Steward och stjärnan är en annan punch för att man ska kunna se innehållet i presentlådan.

Du kallar det för sälen: Blev rubriken på min LO som skulle följa en skiss. Bilderna är utskrivna i fotoskrivaren på canvaspapper för att få en gammeldagskänsla. Bakgrunden är den gröna baksidan från MME 29 Th street market serie "shining Star". Baksidorna är ofta mina favoriter måste jag säga. Blommorna har jag gjort genom att friklippa några runda ringar som jag chalkade, knölade och satte ihop med hjälp av de ursnygga bradsen från handstämplat. Färdiga swirls som jag klippt upp till mindre delar för att de ska räcka längre (ett budgettips) finns också i shoppen och bakom ett av korten är en tag klippt och instoppad med några rader om vad som hände på vår baddag.

Julask: Återigen blev jag sugen på att altra en liten ask. Denna gång använde jag MME papperets baksida från 29th Street market "Dream" som hade en fin julröd färg och en rödrandig framsida som även den kändes julig med sina gröna inslag. Lika bra att börja med julkortstillverkningen tänkte jag. Asken är en vanlig godislåda som jag hade sparat och sedan har jag använt julkulan som är utstansad från QK alfabetet Holly jolly där även de små minigranarna från lådans insida finns. Vackra minijulrosor finns i shoppen. Underbara - kan man någonsin få för många av dom? Som bakgrund stämplade jag några swirls och färglade med stickles.
Tack för den här gången och tusen tack för att jag har fått gästspela hos Er på handstämplat och kom mer än gärna och hälsa på hos mig i min blogg: http://www.linalottascrappar.blogspot.com.

och vi tackar dej Monica för dina fina alster...
ha det gott alla
kram kram
Anna-Carin

Inga kommentarer: