24 september 2009

Presenttips från Tessalonika

Ge bort ett Chipboard album !! Jag valde att plocka kort när mina killar är lika gamla och sätta ihop till ett litet album, födseln, dopet, ca 4 månader och deras 1 årsdag. Det är så kul att se likheter eller olikheter när man har korten igemte varann.
Innan jag startade valde jag ut först färger, cardstock, mönsterpapper, stickers och till slut dekorationer. Då är det lättare att det blir enhetligt.

Framsidan med en stor gosig nalle, albumet är 15x15 cm.

Här är Bobo när han är 1 dag gammal. Har använt mig av en tag för att skriva ner längd, vikt osv.


Här har vi Musse. Jag har valt att göra sidorna likadana. Har använt mig av en serie papper från MMe, så pappren varierar men kommer från samma kollektion.



Här är killarna vid deras dop. Båda är ca 2,5 månader.


Här har killarna börjat sitta i sin matstol med hjälp av lite kuddar och dyligt. Så underbart att se dem tillsammans och hur olika de är här!!

Avslutningsvis är det kort taget på deras 1 årsdag. Här äts det tårta med "hela"ansiktet!!

På baksidan har jag tagit ett syskonkort där de är i olika åldrar som ett bra avslut på detta lilla minialbum!!
Min mamma som fick detta uppskattade det enormt. Det kan kännas stort att göra ett helt album, men jag minimerade dekorationerna och gjorde det ganska enkelt. Då går det ganska fort, det behöver inte vara en evighets syssla.
Hoppas att detta inslag inspirerade dig till att göra ett eget, kanske att ge bort i julklapp.
Ni hänger väl med på månadens tävling, ni hittar skissen och information HÄR senast den 30/9 vill vi ha ditt bidrag.
Detta var mitt sista inspirations tips till er för denna månad, nästa månad är det dax för Anki att ta vid. Vinnaren av min tävling kommer presenteras i början av Oktober!!
Tack för denna månaden Kram kram Tessalonika
Ni hittar alltid inspiration på min blogg;

2 kommentarer:

Anonym sa...

Superfint album, va duktig du är!!

kram dt-cilla

Handstämplat sa...

kanon fint album och en sån kul idé
kram DT mamma