25 september 2009

Dt inspiration från SasSa...

Som bekant fick vi alla i teamet + gäst DT samma paket och samma skiss att jobba
efter denna månad.

3 papper från My mind´s eye ur Street Market kollektionen, svart Prima bling swirl, 3 röda rosor, 3 svarta hjärtgem, Picot band i 3 färger och 3 cardstock. Vi fick inte lägga till något annat. O jag höll nästan det kravet*lol*. Bara fuskat lite, lite grann... *lol*

Den fina skissen av Aase vi skulle inspireras av.


Här är vad jag lyckades skrapa(eller kanske scrappa) ihop....

Bokstäverna var också med i paketet men kanske inte märktes eftersom de stod i remsan på pappret. Alltså namnet Street Market var i dessa fina bokstäver. Jag gjorde egna bokstavs stickers av dem.

Gemen satte jag bakom rosorna. Och så gjorde jag egna blad.
Klippt en elips sen vikt och knöcklat ihop lite.



Denna tolkningen blev lite mer friare.
Checka birdsen...
De var också med i paketet...
På Prima swirlsens förpackning.
Klipp och klistra till 100%...


Ännu en tolkning av samma skiss...
Star är också från pappers remsan och namnet Street Market.



Sista kortet som är tolkat av skissen.
29 th Birthday- Congratulations
Stämplade Birthday(privat) till slut då jag själv försökt att skriva det ca 10 gånger utan lycka.
Därav lite lite fusk.
Congratulations är iaf handskrivet.
29th från samma pappersremsa som mina hemmagjorda bokstavs stickers.

Efter 4 kort hade jag ändå lite material över så jag gjorde ett kort till. Men detta är inte efter skissen och så använde jag lite privata stämplar också.
Ville testa Tim Holtz minimask som nyss fanns i shoppen. Så det är den jag har använt i bakgrunden på detta kort.
Hjärtat är klippt för hand och embossat med Cuttlebug folder snow.
Rosen och bladen är handgjorda.

Utan bandet...

Öppnat kort.
God Jul är handskrivet på "så här ser baksidan ut" - remsa från de mönstrade papperna.

Öppnat fliken också. Annorlunda och fin vikning av kort.
Stämplar privata.


Det var verkligen kul att se hur olika vi alla tolkat och använt oss av materialet.
Ett test som iaf vidgade min syn på materialet.
Ha en riktigt trevlig helg!
Kram SasSa

1 kommentar:

Handstämplat sa...

uuuuuuurfint Sassa.. så kul lösning du kom på! så fiffiga små tips..=)
kram
DTmamma