10 juni 2009

En del av vinsten.. egengjorda dekorationer..

ni har väl inte glömt att jag har utlovat tips om att göra egna dekorationer?! och att de jag har gjort ingår i priset?

när man sitter och bloggar för att samla lite inspiration så stöter man på andra duktiga scrappare som har gjort sina egna dekorationer, och de är så frikostiga med att visa hur de har gjort.. då är det lätt att man blir inspirerad och att man utvecklar deras idéer till något eget, här vill jag visa hur man lätt kan göra fina dekorationer av sånt man kanske inte använder längre eller har glömt att man har.

till dessa dekorationer så behöver man knappar, garn eller annan tråd tex floss, QKdies (om man inte är duktig med saxen ), spillbitar och en ordlista.. jag har valt att ha en med tunna blad, men man kan säkerligen använda lite tjockare papper, det roliga är ju att experimentera lite själv, eller hur?!
jag stansade ut blommor och bottlecaps, (kapsyler) i mönstrat och i ordlistepappret.

jag stansar även ut blommor att ha under knapparna.. när jag är klar med detta gör jag hål för att kunna sy fast knappen...

sy ihop hur du vill... eftersom mina ordboksblad var så tunna stansade jag ut en likadan i tjockare papper och limmade ihop för att få en stadigare blomma.

jag stansade också i filt - japp det går utmärkt - det tänker jag testa igen men måste skaffa lite mer filt i roligare färger... en tripp till Panduro kanske..
jag älskar att inka mycket så givetvis har jag inkat dessa dekorationer med.. men det gör man ju som man vill..
så nu har vi gjort dekorationer som vi lätt kan använda på kort, alter eller i scrapbookingen..
detta är kanske nått man också kan göra när man befinner sig i en scrapblock! ett bra sätt att göra åt sina spillbitar, en trevlig present till en vän som är scrappare kanske?
lämna gärna en kommentar här om ni försöker er på att göra dessa själv, så kommer vi gärna in och tittar hos er.. =)
missa inte tävlingen.. mer info finns i inlägget längre ner,, eller i kategori: tävling juni..
kram från DT Carin








1 kommentar:

Aase sa...

WOW dessa vill jag gärna göra, vad snygt det blev. Kanske ngt för DT träffen?????? Kramen