14 juni 2009

fler dekorations tips..

här kommer ytterligare ett litet tips från mej om hur man kan göra läckra dekorationer själv.
även dessa ingår givetvis i priset för tävlingen =)
nästa projekt är den stora blomman, rita två blommallar en stor och en llite mindre. Eftersom jag inte är så bra på att rita så tog jag blommor från MME Magnolia som mall. Klipp ut 4 stora 4 små blommor. Inka i den färg du vill ha.

Vik på mitten, häfta ihop alla på mitten förutom en av de mindre blommorna som du viker en gång till och häftar ihop. det gör man för att få lite distans inne i blomman samt att man på detta sätt formar grunden bättre.. där jag fick mitt tips hade de använt gluedots men jag tyckte det blev lättare och bättre med att häfta ihop.. men man gör som man vill =)
Sedan ska du SKRYNKLA ihop. Var inte rädd för att skrynkla mycket här kan man vara ganska brutal : ) platta ut och piffa till lite!
Lägg på varandra och häfta ihop. Sy i knappen eller vad du nu vill ha i mitten! inka lite mer i en avvikande färg, läckert...
Dessa blommor har jag sett någonstans också så jag vill inte ta åt mig äran på något vis, jag minns bara inte var =) som det lätt blir så här i cyberspace...

och här kom lite inspiration på hur jag har använt blomman...
hoppas jag har inspirerat er lite till att våga göra egna blommor.. kommentera gärna om vad ni har gjort för egna dekorationer så kommer vi gärna och kikar på era bloggar.. =)
ha det bra
kramen från DT-Carina
ps.. i veckan återkommer jag med ett annat tips på minialbum.. hoppas ni kikar in igen.. ds.

1 kommentar:

LottaM sa...

Vilket supertips! Detta måste jag testa. Otroligt snyggt och dekorativt och tänk att äntligen få användning av sina gamla distresser igen.