30 juni 2009

Gäst DT Lotta alias Scrapparlotta

Jag heter Lotta Johansson, men ute cybervärlden och då främst på forum inom scrapbooking och liknande kallas jag för scrapparlotta. Jag bor i en liten by som heter Östra Frölunda. Ligger ca 5 mil från borås och ca 3,5 mil får Ullared. Här bor jag på en liten gård tillsammans med min sambo och våra två tjejer 4½ år och 2½ år. Jag har scrappat sen början av 2005 då Tindra föddes. Jag började göra LOs och sa att jag aldrig skulle bli nån kortmakare.....så fel man kan ha ibland. I höstas började jag göra ett gäng julkort, och sen dess är jag helt fast i kort-träsket....hoppsan som det kan bli..hehe.. Kajsa frågade om jag ville vara gästDT här var svaret självklart Ja....Så på träffen Handstämplat och Kajsa hade i slutet av Juni fick jag mitt DT-paket. Det innehöll härliga papper, både CS och mönstrat och stora chipboardstjärnor och lite knappar och det klurigaste......tre stora bokstäver i trä.....Utav detta skulle jag göra tre kort som skulle vara lite "killiga".....

Första kortet skar jag ur en av alla söta robotar som fanns på ena sidan.....baksidan av pappret satte jag som bakgrund på koret. Stjärnan målade jag med aklylfärg. Använde åxå den jättehärliga tingtura stämplen som ser ut som rinnande färg....Knapparna är från DT-paketet.

Det andra kortet använde jag en av dom stora bokstäverna...Målade det med akrylfärg och sen stämplade jag tingtura stämpel på det....Alla papper och knapparna är från DT-paketet utom Just the edge bården.....

Det tredje kortet har jag använt dom resterande träbokstäverna.....även dom har jag målat med akrylfärg och använt tingturastämpel på dom. Stjärnorna har jag klätt med papper (från DT-paketet såklart). Den vita CS har jag färgat in med hjälp av distresser......

Ja, det var allt för mig......Jag tyckte det var jättekul att få vara gästDT här, Tack Kajsa!!
och jag tackar dej för att du ville vara med.. =)
och ni andra.. glöm inte att det är 50% rea på hela fysiska butiken..
kram kram
Kajsa

Inga kommentarer: