21 juni 2009

My house

hej i sommarsverige...
här kommer ett tips som ni kan göra under regniga dagar i sommar.. att dokementera sitt hem.
ja .. jag önskar att jag hade fotat mer av mina hem jag har haft under årens lopp. men nu har jag gjort ett om mitt hem jag har nu.
det är inte någon hemlighet att jag älskar att göra minialbum. att ge bort till en vän eller att göra om små vardagliga ting om mitt barnbarn. och jag blev mkt glad när jag gick in på denna länk och fann en skatt.. http://www.mayaroad.net/index.php?main_page=creative_templates&zenid=6e56926a389be492cb4b8d7d45330048
det är Maya Road som är så generösa att dela med sig av sina mallar till minialbum, bara att skriva ut. här har jag valt att göra ett om mitt hem alltså så passar husmallen perfekt.
det verkar som om ni har haft fullt upp där ute i sommarsverige för det är inte nån som har nappat av min tävling denna månad. men vi kör dessa priser en annan gång. för husmallen ingick även den i priset.. men men..

jag har valt att göra 3 st husmallar och så några insidor i mindre format . alla sidor är av lite tjockare papp som jag har klätt in med papper och dekorerat.

hur mycket journaling man vill ha är ju precis upp till var och en, men ett tips är lite fakta om adress, postnummer, telefon nummer, hur länge man har bott, när man flyttade in etc..

jag har valt att fota lite detaljer också från mitt hem, och inte bara rummen i sig.

ja även toaletten måste vara med.. *ler*


det är ju lite kul att matcha sitt album och foton med färger som stämmer med tapeterna..

och till sist baksidan.. Home Sweet home..
hoppas ni hade det gott i midsommar.. nu önskar jag er en fortsatt trevlig helg..
så hörs vi i veckan igen.. då har jag tips om hur man gör sepia av sina fotografier..
må gott
kram DT Carina

2 kommentarer:

Maria /Maskan sa...

Ett bidrag är i alla fall skickat till tävlingen (idag)...
Det hinner kanske komma fler ikväll också. Några timmar kvar på dagen!

Kram
/Maria

Morfen sa...

Kanske är det svårt att få ihop så många olika färger samtidigt om man inte har något mönstrat papper med flera av dem. Ett tips är att hålla enkla utmaningar, det ger fler deltagare.