07 juni 2009

Min skissförvaring -tips från DT Carina

här kommer ett tips på hur man kan förvara alla skisser man har liggandes överallt där hemma, och som blir så bra att ta med på träffar etc...

jag sparar alla mina skisser jag hittar på olika skiss sidor på nätet i en mapp.. sen lägger jag in dem i worddokument i kvadrater.. på så sätt får jag plats med många på ett A4 sida, och skriver ut. klipper dem och lägger dem 2 och 2 med baksidan emot varandra . där efter så laminerar jag dem och klipper åter igen dem i kvadrater med en liten ram runt om så inte laminaten ska släppa. gör ett hål upp i ena hörnet och trär i en kedja som man brukar få med reflexer eller som tags hållare på jeansen. på så sätt kan man öppna den igen och fylla på lagret..




man kan också använda en öppningsbar ring, Kajsa har i den fysiska butiken såna ringar. en annan idè för oss med en BIA maskin (bind it all) så kan man göra ett block av dem, men då är det svårare att fylla på efter hand.

ha det så gott

kram från DT Carina

2 kommentarer:

Linalotta sa...

vilken underbar skissförvaring. Vill ha!! Vill ha också!

Marja sa...

Men Ohhhhhhhhhhhh så nice Vill också ha sååååååååååå!!