03 maj 2009

DT uppdrag från Carina

Hej

nu är det min tur att få visa upp vad jag kan göra.. =)mitt DT uppdrag bestod av underbara papper från October Afternoon samt de härliga dotted swiss cardstocken, samt Crates Lemon Grass. Jag fick också vissa dekorationer samt möjligheten att lägga till 2 dekorationer per alster. Mitt uppdrag var att göra 1 LO med 2 foton samt 1 LO med valfritt antal foton. Jag fick också bokstäver från Kaiser att dekorera. Kajsa la också ner tags från Inkido som jag dekorerade med bitar från papprena som kom i mitt paket.
Layouterna har jag valt ut att göra en brun och en blå, den bruna har jag använt en av tagsen som jag fick med och klippte ut från ett av octoberafternoon papprenas baksida, lite träkänsla och satte rubriken på. de stora röda och bruna blommorna har jag tagit från min privata låda, rubrikerna på båda LO´na är från stickersarket från October Afternoon. Baka baka liten snökaka är stämplat på en av tagsen från Diecut arket som jag fick med. Stämplarna finns också i butiken. Mycket användbara tycker jag. Jag utmanade mig med att dekorera med de medsända halvpärlorna och rhinestones från Kaiser, något jag inte har använt så mycket innan, likaså är det en utmaning med stickersbokstäverna, jag stämplar eller stansar ut mina oftast, har svårt att veta vad jag ska göra med de bokstäver som alltid blir kvar när man har använt sina favoritbokstäver, men kanske ni kan tipsa om vad ni gör med dem????


Tagsen har jag dekorerat med de stora fina rosorna som finns i butiken. samt stämplat med stämplar från Inkido och en liten bollfrans i brunt.Tagsen med "Du är en på miljonen" har jag även stämplat det rutiga pappret med "kärlekstext" från Inkido. Denna tags är tänkt att hänga på en vinflaska för kommande sommarfester kanske.
Tags med "Det är din dag idag" har jag stämplat på en bit rutigt papper som jag limmade på en bit dotted swiss för att göra tagsen lite mer arbetad. Denna tags är tänkt att sätta i blombuketten till någon som fyller år.
De urläckra bokstäverna från Kaiser i ett slags trämaterial har jag målat med acrylfärg, "chocolate" på kanterna och klätt framsidan av varje bokstav med baksidan på ett av de underbara october afternoonpapprena. sen limmade jag fast namnet på dubbelt dotted swiss som jag sydde ihop för att skapa stabilitet. jag satte 2 st öljetter där jag fäste det prickiga organza bandet. jag avslutade med att sätta en liten bollfrans längst ner på skylten. Nu är det klar att sätta upp på Liams dörr. Allt finns i butiken.



Med tanke på Johannas tävling i maj, så vill jag också passa på att visa vad jag gör med alla mina spillbitar.. jag älskar att göra minialbum av olika slag. Mest handlar det om vardagliga ting, därav temat för denna minialbum, en liten Fika paus och Alfonsfilm. minialbumets bas är en QK dies som jag äger, minifolder, resten är just "rester" från mitt DT paket.
Hoppas jag har inspirerat er lite med mina alster, och jag önskar er en härlig söndag med mycket sol.nu ser jag framemot nästa uppdrag jag ska få, vad ska Kajsa utmana mej med då???
kram kram Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket häftigt minialbum !!
Är det 3d lack crackle du har använt på framsidans bokstäver. Det såg ut som något jag vill ha !!!!!!

Dt-cilla

Handstämplat sa...

ja Cilla.. det är crackle accent som hon har på bokstäverna på framsidan. det är jätteläckert.. har precis fått hem det till butiken.
kram kram
Kajsa