11 maj 2009

"Skräp" kan vara bra till mycket

För att spinna vidare på att återvinna saker (vilket är uppdraget i månadens tävling) så kommer där här en liten guide om hur man kan återvinna kapsyler och göra dem till smaskiga dekorationer. Billigt och bra! Allt material hittar du på Handstämplats webshop. Jag tycker själv att dessa små godingar är fenomenalt bra, jag var bara tvungen att dela med mig av dem.

Så här gör du:

Börja med att se om färgen på kapsylen är bra, jag har målat vissa kapsyler med hobbyfärg, medans andra har gått bra att göra utan att måla dem. Vissa har ju redan en fin färg, plus att det enda man kommer se när att är klart är ju kanten.

Jag har gjort ett par stycken kapsyler som inspiration. Här kommer lite tips på vad man kan sätta på dem.

  • Pappersbit
  • Pappersbit och sedan lacka med 3D-lack så blir det som en pebble
  • Bling
  • Liquid Pearl

Möjligheterna är oändliga, precis som med mycket annat inom denna hobby :) Jag kan också tipsa om at kapsylen på limmet från Scotch (rosa flaska) ger en perfekt cirkel om man vill klippa ut papper som matchar akpsylens form.





Så här kan det se ut när kapsyl-dekorationen sätts i användning :D Denna bild är av ett fodral jag gjort till ett post-it block. Väldigt roligt!



Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig kväll och jag önskar fortsatt trevlig vecka. Klart slut! :)

Med Vänlliga Hälsningar
Johanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju bara underbar med alla dina ideér. SUPERBRA !!

kram DT-cilla

Morfen sa...

Smart och snyggt! :)

Marie sa...

Kapsylerna är så läckra!