22 maj 2009

Scrappat samma material DT-Cilla

Hej svejs !


Mitt uppdrag denna gång var att göra 2 hälsningskort (valfri text) samt ett grattis kort.
I DT-påsen fanns lila,rött,och grönt cardstock , 4 mönstrade papper, rhinestones , lila organzaband, alfabet stickers , samt träd chipboard.
Jag och Anki fick samma material, så nu får ni extra mycket inspiration idag.






Det första kortet blev ett enkelt, stilrent - Tack för senast kort !

Storlek: 15x15

Cardstock: Bazzill

Mönstrat papper : 3 bugs in a rug

Chipboard: Maya Road

Bling: Kaiser - rhinestones red

Alfabet: Making memories - tiny alpha stickers

Klädde chipboarden med prickigt, grönt papper och målade stammen med fluid chalk - dark brown. Söm är målad med penna.







Det andra kortet blev ett gulligt i lila med texten: Krya på dig!


Storlek: 15x15

Cardstock: Bazzill

Mönstrat papper : 3 bugs in a rug

Stämpel: Whipper snapper-turtle with frog, målad med promarkers

Band: Organza prickigt lila

Bling: Pearls

Alfabet: Making memories tiny alpha stickers




Grattis kortet vill jag göra lite crazy..........





Jag klippte ut en mamma uggla, en pappa uggla och 3 mindre bebisar, och gjorde som en "liten " familj på en gren.


Storlek: 15x15

Cardstock: Bazzill

Mönstrat papper+ugglor : 3 bugs in a rug

Stämpel: Inkido-grattis

Alfabet: Utstansat Moxie från Quickutz (privat)

Övrigt: Utstansade löv från Quickutz (privat)


Målade vita streck på löven för att få de mer levande.





Det var första gången jag använt mig av både "naturella" chipboard samt tiny alphabet stickers , och jag fick mersmak............ Tack Dt-mamma Kajsa för utmaningen!


Glöm nu inte tävlingen, du har tills ikväll 23:59 på dig.


Vi syns på träffen den 30:e !!




Kram Cilla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka fina kort.

kram Sara

Anonym sa...

Fin, fina . Bra med recept under.

Anna P