24 maj 2009

GästDT - Maritha ~ Dilorf


Det är jag som är Dilorf/ Maritha och jag bor i Katrineholm med min make och 4 barn. Jag har hållit på med bildbehandling i photoshop i nästan 15 år, men när det gick över till det som idag är ”digiscrap” vet jag inte riktigt. Kortmakeri började jag med sommaren 07. Jag behövde något konkret att hålla i och arbeta med. Därifrån var steget inte så långt till scrapbooking. Mitt skrivbord står mitt i huset, upphöjt så jag står och jobbar och så de små låter det vara, så det finns alltid ett par minuter emellan något annat till att peta lite på en ny layout. Ni får gärna hälsa på mig i min blogg. http://dilorf.frolid.eu/ . När jag fick frågan om jag ville vara gästDT så blev jag jätteglad! Klart att jag vill ha en så härlig utmaning! När paketet landade här hos mig så var det många härliga papper , lite band, journalingrutor och tags. Jag visste inte riktigt vart jag skulle börja men det blev lite tidsaktuella skapelser. Två studentkort och ett litet enkelt MorsDags album.

Albumet är jätteenkelt att göra. Du skär av ett dubbelsidigt mönsterpapper på mitten. Viker in ena långsidan 4cm. Vik hela bakåt på mitten och sedan viker du fram flikarna till mitten igen. Då har du fyra sidor i ditt lilla album. Skär till fyra enkla lösblad och dekorera. Jag har valt att göra ett kort för varje barn. Bakpå sitt kort får de skriva en hälsning till mormor.





Jag gjorde två layouter åxå. Till den första har jag bara använt mig av cardstock, fast ”dekorträdet” är utklippt från ett mönsterpapper. Titeln ”Happiness” är en plasttag som går att dra upp. Där står om glädjen över att kunna hänga ut tvätten på tomten och att den första tvätten som hängs ut på våren är nästan den bästa.


Den andra layouten är på stora sonen som spelar guitar hero på Wii. Här har jag använt journalingkort till fotomatta och formen på mönsterpappret har jag ritat och klippt själv. Det pappret är bara limmat i mitten, så kanterna är lite upplyfta för att ge lite rörelse i layouten.


Jag tackar för ett roligt uppdrag och för att jag fick äran att vara gästDT hos dig! Tack.


och jag tackar dej Maritha för att du ville vara en Gäst Designer till mej..=)

det var hur kul som helst att se vad du hittade på och resultatet blev ju kanon.. så mkt du kunde göra på det lilla paketet..=)

kram kram till er alla

Kajsa


1 kommentar:

Morfen sa...

Oj vad mycket fina saker!! Kram