08 maj 2009

Låt mej presentera Gäst DT Lotta Maunsbach!


Hej, hej

Jag heter Lotta och har fått det hedervärda uppdraget att vara gäst DT denna månad. Jag bor i Skåneland tillsammans med min familj, mannen och tre barn, och det är framförallt de som är föremål för det mesta av mitt skapande. Jag har scrappat sedan dec 2006 och i samband med detta har jag väckt ett stort fotointresse till liv. Överhuvudtaget är jag en pysslande själ och förutom att scrappa håller jag på mycket med bildbehandling och digiscrap. Det blir också sytt ett och annat plagg. Allt mitt pysslande finns i min blogg http://lottamaun.blogspot.com/ . Titta gärna in där!

Jag fick uppdraget att skapa en LO med två foton med tema ”Lycka”. Det var ganska enkelt för mig att bestämma mig för foton från vårt underbara Haväng, paradiset på jorden. På den här platsen upplever hela familjen total lycka och förutom min familj är det den här platsen som jag associerar till när jag hör ordet Lycka. Jag skulle ha två foton och istället för att använda två foton på ett traditionellt sätt, valde jag ett litet större foto och från ett annat klippte jag ut en livboj från stranden i Haväng.

Jag fick härliga kärleksfulla papper från inkido, cardstock från Bazzill; brun och vit ”salt” med prickig struktur. Dessutom fick jag de underbara små pappersrosorna från Inkido och vitt band med prickar.


För att symbolisera vågorna som rullar in över stranden rullade jag pappret till en liten dekoration. Jag använde en sticka som jag rullade runt men det går lika bra att rulla för hand. Sedan fästa jag ihop själva rullen med tejp och knöt ett bastband runt de tre rullarna. Det blev en enkel men lite annorlunda dekoration.





Min journaling har jag dolt på en tag bakom det stora fotot. Jag brukar göra på det viset om jag har en text som jag inte vill exponera för mycket, eller som i det här fallet, då det skulle bli för ”rörigt” att ha en stor tag synlig på LO:n.
Rubriken ”Haväng” har jag skrivit ut på min Silhouette. Jag använde den bruna cardstocken. ”Paradiset på jorden” skrev jag ut på datorn på vit cardstock, klippte isär bokstäverna och limmade ihop dem igen på min LO

Materialet jag fick räckte till ytterligare en LO och ett kort

På LO:n har jag gjort en fotomatta av de mönstrade papperna i form av ett rutmönster.

Rubriken skrev jag ut på min Silhouette. Först skrev jag ut ordet Lycklig i brun cardstock och sedan skrev jag ut det en gång till i ett mönstrat papper men då något mindre. På så sätt blev det en skuggeffekt på rubriken.

På Grattis kortet har jag använt likadana pappersrullar som på LO:n ovan men här har jag satt dem som kronblad runt en knapp.



Det var superfina material jag fick att arbeta med och ett hedrande uppdrag. Tack Anna-Carin för att jag fick vara gäst DT hos dig.
och jag tackar dig Lotta för dessa otroligt fina alster du har skapat..
Lotta träffar vi igen i oktober. ser framemot vad du ska skapa då..=)
till er alla..
ha en go helg
kram kram
Kajsa

2 kommentarer:

Morfen sa...

Lotta är en stor inspirationskälla för mig! Härligt att se hennes alster här. :)

Anki Johansson sa...

Underbara alster!