12 maj 2009

Minnen!

Minnen och fokus på journaling var temat för mitt DT paket den här gången och eftersom det idag är den tolfte maj så innehåller den här dagen en massa starka minnen för mig. För ett år idag föddes min lille son Oscar och därför blev det självklart att scrappa kring detta. LO´n heter "liten har blivit stor" och jag har scrappat med ett nytaget favouritfoto som visar hur glad Oscar är idag! Bakgrundspappret hör till den fina serien Mia från Crate. Eftersom fotot är så full av glädje och bus så ville jag att det skulle återspeglas i hela LO´n! Jag har spritt ut American Craft knappar lite här och där, doodlat och klippt ut blommor ifrån pappret Water Lily från Crate. Knapparna som är i mitten på blomman har jag sytt fast och stjälkarna är utskriva med hjälp av Silhouetten. På LO`n finns också fina rub-ons ifrån Maya Road samt minalpha boskstavsstickers.


Nästa LO heter ” Det var en gång…” För att variera sättet att skriva journalingen på har jag skrivit på rosa cardstocks remsor och satt fast med 3D kuddar för att skapa lite djup och för att texten skulle hamna i fokus. Papprena som är med på LO`n heter Water Lily, Brown Sugar och Cherry Blossoms och är ifrån Crate allihopa. För att framhäva hörnen på det vågiga pappret har jag satt dit fina pearls från Kaiser som finns i en massa härliga färger i shopen. Att rulla papper börjar dyka upp i bloggar lite varstans och det ville jag också testa. Jag rullade lite av det rosa pappret och chalkade kanterna.

Det var allt för denna gång!. Glöm inte att skapa till tävlingen den här månaden!
Hälsningar Nicola

1 kommentar:

Aase sa...

Superduperläckra LO, vad snyggt med så mycket journaling.
Kram AA