22 maj 2009

Scrappat samma material - DT Anki

Denna dag kommer det då alltså ut extra mycket inspiration i bloggen eftersom Cilla och jag fick likadana paket denna månad. Jag har ju dock lagt tonvikten vid LO:s medan hon gjorde fina kort. Temat för mitt paket var "Överraskning" och här kommer resultatet:

På min första LO har jag scrappat om ett oväntat besök förra våren.



Cardstock: Bazzill

Mönstrade papper: 3 bugs in a rug

Dekorationer: Chipboard-träd från Maya Road, Kaiser rhinestones (red)

Alfabet: Tiny alpha stickers - Making Memories

Privat: Tag och chipboardring.


De fina träden från Maya Road har jag preparerat med "Sammet på burk" och stammarna och ringen runt igelkotten är målad med brun crackle paint.

Lo nummer 2 föreställer min yngste son på en av våra skogsutflykter när han plötsligt fick syn på ett flygplan som flög på mycket låg höjd. Det är roligt att bevara även sånna små minnen tycker jag. =)





Cardstock: Bazzill
Mönstrat papper: 3 bugs in a rug
Dekorationer: Chipboard-träd från Maya Road, Rhinestones (red) från Kaiser
Alfabet: Tiny Alpha stickers - Making Memories
Privat: Thickers ("titta") och en journalingruta.



Denna gång klädde jag trädkronan med ett av de mönstrade pappren och målade stammen med crackle paint. De små "Tiny Alpha stickersen" blev snabbt en ny favorit hos mig och de färgglada pappren från 3 bugs in a rug är jätteroliga att skapa med! =)

Hoppas jag kunde inspirera någon!

Inga kommentarer: