28 maj 2009

DT uppdrag maj - Carina

Här kommer mina inspirations alster jag skapat med mitt uppdrag jag fick.

jag fick bland annat stämplar från Tingtura, "bubbelplaststämpel" samt molnstämpel. så fina..

Fokus var att använda molnet och visa att man kan ha den som en journalingruta, vilket ni ser på mina alster.

Papprena var från October Afternoon och jag har använt baksidan som huvudsida bara för att ni ska få så hur fina även de är. =)



materiallista:

knappar från American Crafts

Tringets från Tim Holtz

mönstrat från October Afternoon, serien Weather Vane

Band organza med prickar

Tiny Alpha från Making memories

rubiken är QK men dock privat..
CS: Bazzill..

bling från Reprint

material lista

knappar från American Crafts
Tingtura moln stämpel finns just nu endast i den fysiska butiken,

mönstrat papper October Afternoon, serien Weather Vane

100% prins stämpel Handstämplat Design

tiny alpha från making memories

organza band creme

Tingtura bubbelplast stämpel (på den ljusblå cardstocken)

CS: Bazzill

Tringets från Tim Holtz

rubrik stämplat med privata stämplar,

embossat molnen och 100% prins

bling från Reprint

här har jag använt molnen som journaling precis som Kajsa ville.. och embossat som sagt, jag tog en embossingdyna och så vit embossingpulver med glitter effekt.. på 100% prins så har jag använt ett blått embossingpulver..

Här har jag valt att stämpla bubbelplast stämpeln över cardstocken, fick fram känslan av vatten som jag ville. jag har också använt glossy accent på bokstäverna i rubriken, där fick jag också fram lite vatteneffekt.. =)


till sist ett kort..
jag gillar att göra åt allt mitt papper, här fick jag till ett kort också och sen tog papprena slut.. härligt.. =) jag gjorde ett kort med lite paper piercing effekt och byggt upp den lilla staden med 3Dkuddar . här kommer moln stämpeln igen från Tingtura, mkt användbar måste jag säga..

hoppas jag har kunnat inspirera er lite ..
nu i Juni är det jag som tar över bloggen så glöm inte att kika in på måndag, då kommer tävlingen för juni! kan locka med att det handlar lite om glass.. =)
må så gott
kram från Carina

4 kommentarer:

NB sa...

Åh vad snyggt! Jättefint alltihop!

Anna sa...

Oh, jag har sett dom IRL och de är så fina! Jag kan bara säga att dom där molnen från nog flytta hem till mej i morgon :)

Superfina!
KramKram Anna

Aase sa...

Glass är ju gott :=) Så spännande det låter och dina DT layouter är ljuvliga. Synd bara att vi inte ses i morgon

kram Aase

Morfen sa...

Det där kortet är ju HELT FANTASTISKT!!