09 maj 2009

Tävling i maj

Inför tävling i Maj månad har Handstämplats DT-team gjort lite inspiration för er all ta del av. Jag hoppas att ni är lika laddade som jag inför tävlingen, det skall bli fantastisk roligt att se vad ni kommer skapa.
Johanna

Tessalonika

Cilla


Aase



Här kommer en lite påminnelse om vad som gäller på tävlingen i Maj:
Tävling MAJ
Att tänka på miljön och göra vårt bästa för att underlätta livet på denna planet är något som ligger mycket i tiden. Ofta kan det kännas som om det är mycket som man borde göra, men sanningen är så enkel att det är de enkla sakerna som räknas. Att försöka göra sitt bästa utifrån den kunskap och möjlighet som man har. Under denna månad är det jag, Johanna, som skall ta hand om bloggen och inspirera lite i ert skapande. Just nu arbetar jag mycket med miljö och jag har låtit detta flyta in även i mitt skapande. Hetast för mig just nu är att återvinna saker som jag redan har til ett nytt syfte vilket ger ett mervärde till det hela

Denna månadens tävling kommer gå tillbaka till scrapbookingens grund och ett härligt återvinningstänkande. Hihi… Jag vill att ni gör en layout, ett kort eller alter. Allting är välkommet. Utmaningen med denna tävling är att se till scrapbookingens grund och sätta in olika återvunna saker på det ni skapar. Det kan exempelvis vara ett minne i form av en biljett, eller kanske bara ett klipp från en reklam brochyr, pappret från en glass eller en kapsyl. Tänk ”outside the box” och sätt in saker som ni tycker är fina. Kanske kan entrébiljetten från djurparken hitta en ny funktion på en layout i scrapbooking anda?

Samanfattningsvis gäller följande krav:
• Layouter, kort eller alter. Allt är välkommet
• 3 st ”återvunna” saker skall kunna finnas på din layout. Skriv gärna i mailet vilka tre saker som du valt att återvinna på det du skapat.

Tävlingsbidragen ska vara inskickade till handstamplat(at)bornet.net senast den 22/5 kl 23.59 för att få delta i tävlingen. I början på nästa vecka kommer det lite inspiration till er att ta del av. Priset i denna tävling är ett härligt presentkort värde 150 kr!!

Jag önskar er alla lycka till och jag hoppas att få se lite härliga bidrag från er där ute, detta ska bli riktigt spännande.

Ha nu en riktigt skön helg och jag önskar er "Happy scrap" ;)
Johanna

Inga kommentarer: